Sauna Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Nån som har ett recept på spindelnät? Har sökt på nätet men inte hittat.. Ska göra det lite hemtrevligt =P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 I "Konungens Återkomst" så gjorde dom också spindelnät. Minns inte exakt vad det hette dom hade, men det var nåt som man värmde upp tills det blev flytande sen hälde man det i vatten och formar det till ett nät. Då stelnar det till nåt klibbigt och gummiliknande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Dom använde "syntetisk polymer". (Tror jag det hette.) Man värmer det till 220 grader i en fritös. Annars blir det inte klibbigt nog. Problemet är att om det blir 222 grader så börjar det brinna, vilket det gjorde en gång i deras fall. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sauna Posted September 8, 2005 Author Share Posted September 8, 2005 Ahh ballt =) Tackar för infon, här ska kokas!! Du vet inte möjligtvis var man kan köpa sånt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wääuu Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 syntetiska polymer är samma som plast. Fast vilken sorts plast vet jag ej... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LastonFilm Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 om jag minns rätt så använde dem, som gjorde spindelnät till konungens återkomst, skydddräkter med mera för att ångerna från kokningen var giftiga. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Sist ungarna hade haloween hemma hos oss köpte de spindelväv i en påse från leksaksaffären när de sålde haloweengrejor. Såg ut som bomul som man drog ut i trådar. Det blev skitfult faktiskt, så jag tog samma "bomul" och drog ut återigen men i mycket tunnare trådar. Då blev det tusan så bra, så bra att när föräldrarna hämtade sina ungar så undrade de om det var riktig spindeväv i lampkronan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts