Gå till innehåll

Då var det dags


Yadis

Recommended Posts

Visst, jag justerar bara efter den första scenen på varje rulle och försöker att få den att se ut att bli "normal" eller vill Ni få till lite knasiga färger genom att typ skippa filter eller dylikt?.

 

Annars kan man ju maila till mig direkt med sina önskemål...

Eller beskriva hur man vill ha det i ett brev som man skickar med. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Efter föredömligt telcinande av uppsala så redigeras det nu för kung och fosterland. Videon borde vara klar inom en vecka, lägger upp den då så får ni se frukten av en newbies första filmförsök. Men måste säga att kvaliteten på vissa klipp slår mig med häpnad, ser riktigt bra ut och ger bra "filmkänsla"! Kan dock inte ta nån credit för det utan hänför det helt till tur:) En del utomhusscener blev dock halvdana, antagligen för att många var tagna på långt håll, känns som tri-x/super 8 passar bättre för närbilder på nåt sätt.

Cirka 2 minuter utomhusscen blev helt åt skogen för ljusa, tror det var för att jag på den filmrullen glömde ställa om kameran till "solljus". Är det så att filtret för solljus tar ned exponeringen, dvs ljusstyrkan?

 

Nåväl, snart borde videon vara klar för beskådande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...