Uppsala BildTeknik Postad 24 september 2005 Postad 24 september 2005 Du kan framkalla 64T hemma i alla fall. :) Men jag vet inte så mycket om detaljerna eftersom jag inte är så intresserad av framkallningen, den lämnar jag till de som kan det bäst. 0 Citera
mattsand Postad 25 september 2005 Postad 25 september 2005 sisten i är scannad i tyskland. det blev billigt men resultatet bara sådär och de repade filmen. jag tänker inte ge de någon "all publicitet är bra publicitet"-reklam genom att nämna deras namn. /mattias 0 Citera
DanyaelX Postad 25 september 2005 Postad 25 september 2005 Nja jag tänkte på att man göra en del härliga effekter om man kontrollerar framkallningen själv. Och är det inte allt för stor skillnad mellan stillbildsframkallning och cinematiskframkallning så kan man ju hitta på mycket kul med filmen... Chris 0 Citera
Yadis Postad 29 september 2005 Författare Postad 29 september 2005 Uppsala, idag skickades filmerna till dig - så telecina som aldrig förr:) 0 Citera
Yadis Postad 29 september 2005 Författare Postad 29 september 2005 Om du ser nån scen som ser snygg ut fastän den kanske borde färgkorrigeras, så rör den inte :) 0 Citera
Uppsala BildTeknik Postad 29 september 2005 Postad 29 september 2005 Visst, jag justerar bara efter den första scenen på varje rulle och försöker att få den att se ut att bli "normal" eller vill Ni få till lite knasiga färger genom att typ skippa filter eller dylikt?. Annars kan man ju maila till mig direkt med sina önskemål... Eller beskriva hur man vill ha det i ett brev som man skickar med. ;) 0 Citera
Yadis Postad 29 september 2005 Författare Postad 29 september 2005 Man är ju newbie, så svårt att veta vad man vill ha:) Skickar dig ett privat meddelande 0 Citera
Yadis Postad 5 oktober 2005 Författare Postad 5 oktober 2005 Efter föredömligt telcinande av uppsala så redigeras det nu för kung och fosterland. Videon borde vara klar inom en vecka, lägger upp den då så får ni se frukten av en newbies första filmförsök. Men måste säga att kvaliteten på vissa klipp slår mig med häpnad, ser riktigt bra ut och ger bra "filmkänsla"! Kan dock inte ta nån credit för det utan hänför det helt till tur:) En del utomhusscener blev dock halvdana, antagligen för att många var tagna på långt håll, känns som tri-x/super 8 passar bättre för närbilder på nåt sätt. Cirka 2 minuter utomhusscen blev helt åt skogen för ljusa, tror det var för att jag på den filmrullen glömde ställa om kameran till "solljus". Är det så att filtret för solljus tar ned exponeringen, dvs ljusstyrkan? Nåväl, snart borde videon vara klar för beskådande. 0 Citera
Yadis Postad 9 oktober 2005 Författare Postad 9 oktober 2005 Nu är musikvideon upplagd under "kolla min film" och där under "musikvideo". 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.