Mr. Revolver Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Wooo jag installerade alla filer som följde med final cut studio och gick från 47 gig eller liknande ner till 14 gig på min power book.. någon som har tips på filer jag kan ta bort för att fri göra lite diskspace. det finns säkert med en massa tutorial och liknande.. vore skönt att kunna spara något mer på datorn HD :-) Jag har 2 separata hårdiskar, kanske kam kan lägga någar filer där som man inet jobbar med hela tiden ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Använd dina separata hårddiskar enbart till filmfiler! Förr eller senare upptäcker du nog ändå vilka filer du kan radera från ordinarie hårddisken. Du har ju ändå ganska gott om utrymme kvar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Saxat från Apples hemsida (inklusive stavfel): "4 GB ledigt utrymme på hårddisken krävs för att installera alla program. Ytterligare 41 GB krävs för att installera alla extra mallar, loopar, material och övningar som fäljer med (kan installeras på separata enheter)" Förmodligen går det väl att avinstallera vissa grejor som du inte tycker du behöver? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts