Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jo håller med, the shining är ju grym! Psykologiska skräckfilmer är generellt de bästa tycker jag.

Ja det är väl klart att specialeffekterna är grymt roliga att skapa men det tar ju tid och om det verkligen skulle bli en film som alla (några) hjälptes åt med skulle det blir en massa krångel...

vilket är det bästa (inte för avancerade) programmet om man vill göra specialeffekter?

Postad

beror på hur man ser det... jag tycker det är otroligt svårt att få till vettiga specialeffekter (som inte klarar sig på finurlig klippning) med hjälp av Movie Maker... jag håller mig till AE... men nu ska vi inte glida över till gamla vanliga sandlådetjafset mellan lägren...

och filmen? så länge det bara är snack och ingen verkstad så händer inget... någon tar ledningen och håller sig kvar där, utan myterier. Sen har vi ju det gamla att folk faller ifrån och sånt där det blir inte lätt, men hör av er om ni fått struktur på det hela...

Postad

TYcker man kan ordna "uttagningarna" för vem som ska göra vad genom att till exempel först så får de som vill skriva manus skriva varsitt manus på ett bestämt tema. Sen får de som vill exempelvis regissera filma en scen (alla filmar samma scen) och så får man se vem som gör jobbet bäst. Vettefan om det är så välförklarat men ni fattar nog vinken.

Postad

En annan tanke är ju att göra en animerad film. Fördelarna är ju många... kör man 2d så kan man delegera in-between-arbete till nybörjare och sätta upp system med lead-animators och sånt. Om folk faller ifrån så är det mycket lättare att ersätta arbetet och man hindras inte av att huvudpersonerna måste bussas runt hela sverige, röster spelas in av lämpliga medlemmar med ordentliga mikrofoner och skickas på e-post till mixer-medlemmar...

men det behövs fortfarande ledarskap, deadlines och mästerliga manus...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...