qwertyunion Postad 7 november 2005 Postad 7 november 2005 Jo håller med, the shining är ju grym! Psykologiska skräckfilmer är generellt de bästa tycker jag. Ja det är väl klart att specialeffekterna är grymt roliga att skapa men det tar ju tid och om det verkligen skulle bli en film som alla (några) hjälptes åt med skulle det blir en massa krångel... vilket är det bästa (inte för avancerade) programmet om man vill göra specialeffekter? 0 Citera
jmalmsten Postad 7 november 2005 Postad 7 november 2005 beror på hur man ser det... jag tycker det är otroligt svårt att få till vettiga specialeffekter (som inte klarar sig på finurlig klippning) med hjälp av Movie Maker... jag håller mig till AE... men nu ska vi inte glida över till gamla vanliga sandlådetjafset mellan lägren... och filmen? så länge det bara är snack och ingen verkstad så händer inget... någon tar ledningen och håller sig kvar där, utan myterier. Sen har vi ju det gamla att folk faller ifrån och sånt där det blir inte lätt, men hör av er om ni fått struktur på det hela... 0 Citera
T-kock Postad 15 november 2005 Postad 15 november 2005 TYcker man kan ordna "uttagningarna" för vem som ska göra vad genom att till exempel först så får de som vill skriva manus skriva varsitt manus på ett bestämt tema. Sen får de som vill exempelvis regissera filma en scen (alla filmar samma scen) och så får man se vem som gör jobbet bäst. Vettefan om det är så välförklarat men ni fattar nog vinken. 0 Citera
jmalmsten Postad 15 november 2005 Postad 15 november 2005 En annan tanke är ju att göra en animerad film. Fördelarna är ju många... kör man 2d så kan man delegera in-between-arbete till nybörjare och sätta upp system med lead-animators och sånt. Om folk faller ifrån så är det mycket lättare att ersätta arbetet och man hindras inte av att huvudpersonerna måste bussas runt hela sverige, röster spelas in av lämpliga medlemmar med ordentliga mikrofoner och skickas på e-post till mixer-medlemmar... men det behövs fortfarande ledarskap, deadlines och mästerliga manus... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.