Broman Postad 11 augusti 2005 Postad 11 augusti 2005 Hur kan jag förminska min mpg fil som är på ungefär 90mb till max 30mb? Är tacksam för svar! 0 Citera
Black Star Postad 11 augusti 2005 Postad 11 augusti 2005 Vi håller på att försöka göra det, men det tar en evighet att lägga ner filmen. Tror att vi är uppe i tre timmar än så länge... ;) 0 Citera
Black Star Postad 12 augusti 2005 Postad 12 augusti 2005 Var tvungen att stänga av ner läggningen effter 7 timmar för att det tog för låmng tid... 0 Citera
Fredrik Blom Postad 12 augusti 2005 Postad 12 augusti 2005 Två frågor: - Du kan inte rendera om filmen från "scratch" med andra inställningar? Det låter som om du tar en MPG-fil och vill göra en "ny", mindre, MPG-fil av den? (tänker på kvalitetsförluster t.ex.) - Kan du inte testa med en mindre "snutt" och se hur olika inställningar påverkar filstorleken (kontra kvalitet) som inte behöver ta såå lång tid? Det skulle ju kunna ge en fingervisning om resultatet) /Rico 0 Citera
Black Star Postad 12 augusti 2005 Postad 12 augusti 2005 När jag lägger ner den som jag brukar göra så står det att den ska bli 38mb, men när den har blivit nerlagd så står det att den är 48mb och det blir för stort. Om jag lägger ner den som mpg2 så ser bilden totalt förjävlig ut. Men jag ska fortsätta att försöka... 0 Citera
impegas.org Postad 13 augusti 2005 Postad 13 augusti 2005 hur lång är filmen du ??? för en hygglig webvideo (DivX, XviD, mpeg etc) så räkna med en 10-12MB/min och att gå under det är bara slöseri med sin fritid. är problmet att du saknar yta på ngn server att lägga filmen ? 0 Citera
Black Star Postad 13 augusti 2005 Postad 13 augusti 2005 Tack, men vi behöver inte hjälp längre... 0 Citera
neolit Postad 13 augusti 2005 Postad 13 augusti 2005 Ser ut som att den som har frågat inte fått svaret riktigt. Att förminska en film har också varit ett av mina problem tidigare, men jag har hittad ett program som heter "Tsunami MPEG easyPack". Med den kan man, när man skall förminska eller konvertera en fil, förminska filen hur mycket man själv vill. Detta kan man hitta under "Encoder" tror jag. Där hittar du också en massa info om hur du på bästa sätt kan konvertera ditt filmfi, och därmed också förminska den- lycka till! 0 Citera
Black Star Postad 13 augusti 2005 Postad 13 augusti 2005 Tack för tipset, men jag känner han skrev frågan. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.