Jump to content

Förminska MPG

Broman

Recommended Posts

Två frågor:

- Du kan inte rendera om filmen från "scratch" med andra inställningar? Det låter som om du tar en MPG-fil och vill göra en "ny", mindre, MPG-fil av den? (tänker på kvalitetsförluster t.ex.)

- Kan du inte testa med en mindre "snutt" och se hur olika inställningar påverkar filstorleken (kontra kvalitet) som inte behöver ta såå lång tid? Det skulle ju kunna ge en fingervisning om resultatet)

/Rico

När jag lägger ner den som jag brukar göra så står det att den ska bli 38mb,

men när den har blivit nerlagd så står det att den är 48mb och det blir för stort. Om jag lägger ner den som mpg2 så ser bilden totalt förjävlig ut.

Men jag ska fortsätta att försöka...

Ser ut som att den som har frågat inte fått svaret riktigt.

Att förminska en film har också varit ett av mina problem tidigare, men jag har hittad ett program som heter "Tsunami MPEG easyPack". Med den kan man, när man skall förminska eller konvertera en fil, förminska filen hur mycket man själv vill. Detta kan man hitta under "Encoder" tror jag. Där hittar du också en massa info om hur du på bästa sätt kan konvertera ditt filmfi, och därmed också förminska den-

lycka till!