Adam88 Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Hej hej! Satt och tänkte lite, och undrar hur man egentligen gör en jätte fet och stor snöstorm med typ orkanstyrka och gräsligt mycket snö... Likaså regnoväder för det måste väl funka på typ samma sätt? Någon som vet? Man kan väl inte gärna tvinga ut skådespelarna i ett riktigt oväder? :) Och hur gör man om man vill att det ska regna (normalt) över en större yta då man spelar in? Filmar man när det regnar på riktigt då? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 I sverige brukar man väll köra med brandkåren? vatten + mjölk, för regn då. För storm, stora fläktar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Jag vet att i LoTR när the fellowship ska korsa Carahdras så stod dom i en studio och snön var något slags salt som sved som fan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted July 25, 2005 Author Share Posted July 25, 2005 [citat=Anhool]Jag vet att i LoTR när the fellowship ska korsa Carahdras så stod dom i en studio och snön var något slags salt som sved som fan.[/citat] Jaha. Då får man väl ta och se de filmerna då. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter R Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 After effects har ett filter för regn o snö om man vill använda budget varianten. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 [citat=Adam88][citat=Anhool]Jag vet att i LoTR när the fellowship ska korsa Carahdras så stod dom i en studio och snön var något slags salt som sved som fan.[/citat] Jaha. Då får man väl ta och se de filmerna då. :)[/citat] Har du inte sett Sagan om Ringen?! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 [citat=Adam88] Jaha. Då får man väl ta och se de filmerna då. :)[/citat] Du måste väll ha sett dom... eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Day after tomorrow - där använde någe slags potatisflingor som fastnade på allt och överallt. Rymdimperiet slår tillbaka - hade bakpulver för miniatyrerna och så tvingade de faktiskt ut hammil och ford i snöovädret utanför deras norska hotell medan filmteamet filmade inifrån genom dörröpningen... För miniatyrarbete har jag läst att salt fungerar riktigt bra som vattenfall, i SW ep 1, och även LOTR tror jag. lyssna på kommentatorspåren, där får man reda på mycket onödigt... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted July 26, 2005 Author Share Posted July 26, 2005 [citat=jmalmsten] För miniatyrarbete har jag läst att salt fungerar riktigt bra som vattenfall, i SW ep 1, och även LOTR tror jag. lyssna på kommentatorspåren, där får man reda på mycket onödigt...[/citat] På SW och LOTR dvderna menar du? Annars finns ju inte sånt på alla dvd skivor. Och svar till alla som undrar om jag verkligen inte sett LOTR: Jag såg hela ettan på bio, såg De två tornen hemma och somnade när jag såg den. Orkade inte bry mig om att se sista delen. Personligen tycker jag inte om Tolkien. (har försökt läsa böckerna) och tycker inte om storyn. (även om den är världshistoriens bästa och mest utarbetade). Men me dall respekt så var filmerna värda i princip alla de oscars de fick. (De filmer jag sett åtminstone lite av alltså.) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Jag skäms lite över att jag är så förtjust i en sådan mainstreamfilm men jag älskar böckerna och filmerna. Men när jag hör tioåringar säga "Legolas är bäst! Han dödar jättemycket orcher hela tiden. Han är så cool när han dödar den där elefanten." så blir jag verkligen sur och känner för att gå fram till dom och berätta hur det verkligen ligger till. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted July 26, 2005 Author Share Posted July 26, 2005 [citat=Anhool]Jag skäms lite över att jag är så förtjust i en sådan mainstreamfilm men jag älskar böckerna och filmerna. Men när jag hör tioåringar säga "Legolas är bäst! Han dödar jättemycket orcher hela tiden. Han är så cool när han dödar den där elefanten." så blir jag verkligen sur och känner för att gå fram till dom och berätta hur det verkligen ligger till.[/citat] Att det är saga alltihop och att i verkligheten så är det inte alls coolt att döda orcher o elefanter? Alltså. Filmerna o böckerna är väl bra för de som gillar dem ;) (Nu känner jag också att vi hamnade lite utanför ämnet. Kanske ska starta en ny tråd som handlar om just LOTR.) :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts