Iso Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Hej Jag undrar om ni vet vart man kan få tag på ett sånt där ljud som man hör i krigs filmer när det skjuts långt bort. Det låter ungefär så här drti drti drti drti drti drti drti drtiiiiii. hoppas ni fattar. Hej! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Sök lite på ljudsidor. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 He he, förstår precis. Det finns några ställen på nätet där du säkert kan hitta skottljud, sedan kanske man får skruva på dom för att få de så långt bort. Ett trick kan vara att köra någ reverb men ta bort allt direktljud, sen får man givetvis sänka det ganska mycket. Sök här på forumet så hittar du länkar till ljudeffekter, jag vet att jag iaf har postat länkar här ett par ggr. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 En sak som låter rätt likt är om man spelar in ljud på nyårsafton när alla smällare går av. Har testat själv och det är ett mycket bra ljud, det enda felet är alla tjut från raketer=(. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 I värsta fall så går det väl att klippa bort tjuten... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 Eller så kan du ju spela in ljuden en bit bort från en skjut bana. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sir_flint Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 ååå. vilken bra ide. du förstog kanske vad jag menade black star med mitt inlägg i det andra ämnet om cs ljud. spela in ljuden själv. det blir bättre. =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 Just det, om du inte hittar ljud, så spela in dom själv. Licensfritt och bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 Fast på en skjutbana så använder dom väl mest bara gevär? I ett krig måste man väl ha lite mer ljud? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 Explotioner går ju att lägga på lite senare, det är kanske lite svårt att spela in en riktig. Men automat vapen går väll att spela in en bit från en militärt skjut bana, om man lyckas att ta sig in... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Hittade ett bra ljud på http://www.ljudo.com .Sök på maskin gevär, tror jag... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts