Norbert Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Hej. Många gånger har jag kikat efter en begagnad VX1000, men jag vet egentligen inte hur bilden ser ut på den kameran. Är det någon här på forumet som har lagt upp en eller fler filmer som är filmade med en VX1000 (helst utan nån mini35-mojäng)? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Kan lägga upp en här imorrn! Vad menar du med en "mini35-mojäng"? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbert Posted July 13, 2005 Author Share Posted July 13, 2005 Kanon! Nah, jag såg bara att folk häromkring brukade bygga egna mini35-adaptrar till sina VX1000 för att kunna använda SLR-kamera-objektiv så att det såg ut som att det var filmat med 35mm. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Vore också intresserad av att titta men tyvärr funkade inte länken vx1000.mpg.Sidan finns ej/kunde inte hittas. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poppe Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 jag har en vx1000 till salu. perhampus@gmail.com 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 Sorry har glömt bort detta totalt! Lägger upp imorrn, hoppas jag ;) Jo jag vet att länken inte funkar, har inte orkat fixa. Alldeles för slö :p 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 Nu finns den på min sida http://www.woxaz.net Du hittar den från första sidan! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbert Posted July 19, 2005 Author Share Posted July 19, 2005 Underbart! Tack och bock. 3CCD ger verkligen det där lilla extra. Färgerna är så livliga. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Japp :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars A Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 [citat=woxaz]Nu finns den på min sida http://www.woxaz.net Du hittar den från första sidan![/citat] Hej, 352 x 288 11:9... är det vad kameran normalt presterar? Varför inte ett litet klipp i fullsize? Fixar den 16:9 ? mvh, Lars A 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Den fixar inte 16x9. Det är den första DV-kameran med tre CCDer som kom ut på marknaden. http://www.ifilm.com/ifilmdetail/701874 Kortfilm som heter "Sweet". En av dom första att använda Magic Bullet. Allen "E.T., Solens Rike" Daviau fotograferade. Den visar väldigt mycket att det inte sitter i kameran utan i konstnären hur någonting ser ut. Jag skulle aldrig kunna få en simpel DVX1000 att se ut så där hur mycket jag än förökte. Daviau är ett geni. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Nostalgi! VX-1000 är den första DV-kamera jag nånsin fick leka mä! Gjort en grym mängd jobb & en inte oansenlig mängd lekproject på den :-) Tyvärr inget jag kan lägga upp dock för jag har ingensatns att lägga upp på & banden ligger nerpackade efter en flytt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbert Posted January 11, 2006 Author Share Posted January 11, 2006 Oj. Jag skulle aldrig gissat på en VX1000 om jag hade sett Sweet utan att först ha blivit informerad om vilken kamera som användes. Hur f*n lyckas man med något dylikt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts