27-åringen Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Hejsan! Jag velar vilken kamera jag ska köpa och undrar om ni vet (eller om det finns någon sida med länkar till) kameror med progressiva slutare som kostar under 10 000 kronor. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asterix Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Du kan få en kamera med progressiv-slutare långt under 10 000. Om det är bara det du vill ha. Kolla t.ex. Pricerunner.se el liknande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
27-åringen Posted June 22, 2005 Author Share Posted June 22, 2005 [citat=Asterix]Du kan få en kamera med progressiv-slutare långt under 10 000. Om det är bara det du vill ha. Kolla t.ex. Pricerunner.se el liknande.[/citat] Jag har inte hittat någon sökfunktion på pricerunner eller någon annan sida. Finns det något sätt att hitta kameror med progressiv slutare, annat än att kolla igenom varje enskild kamera? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McWolfe Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 [citat=27-åringen] Jag har inte hittat någon sökfunktion på pricerunner eller någon annan sida. Finns det något sätt att hitta kameror med progressiv slutare, annat än att kolla igenom varje enskild kamera?[/citat] Om man går in på videokameror (på Pricerunner) så finns det en lång lista med filter på vänster sida av skärmen. En bit ner där kan man välja progressiv slutare (Ja/Nej). McWolfe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asterix Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Ja det stämmer. Här är alla videokameror med progressiv slutare under 10000 på pricerunner: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/browse?sort=5&saved_products=0&autofilter=on&search=&price_min=&price_max=10000&a_301=&a_305=&a_306=&a_2603=&a_300=&a_2629=1&a_304= 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex.V Posted June 26, 2005 Share Posted June 26, 2005 Jag tror dock att pricerunners produktbeskrivningar inte stämmer på den punkten. tex. Panasonic NV-GS140-150 har inte den funktionen, och de är med på den listan... så antagligen har inga av de där kamerorna det heller. tror inte någon kamera inder 10000 har det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted June 26, 2005 Share Posted June 26, 2005 Jag har också märkt att ordet progressive kan av tillverkarna användas lite olika i marknadsföringssyfte.Såg nyligen på en bekants 2 år gamla oansenliga Panasonic NV-DS30 behäftad med dekal med det ordet samt i mindre text under:photoshot.Alltså ganska rimligt att den i stillbildsfunktionen fångar i progressivt då den bara kan spara bild på bandet.Se där hur man kan förföra presumtiva köpare! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McWolfe Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 [citat=Tomas T]Jag har också märkt att ordet progressive kan av tillverkarna användas lite olika i marknadsföringssyfte.Såg nyligen på en bekants 2 år gamla oansenliga Panasonic NV-DS30 behäftad med dekal med det ordet samt i mindre text under:photoshot.Alltså ganska rimligt att den i stillbildsfunktionen fångar i progressivt då den bara kan spara bild på bandet.Se där hur man kan förföra presumtiva köpare![/citat] Har för mig att det gäller i princip alla (har dock inte kollat upp det så noga som jag borde) dv-kameror. Progressive gäller bara vid stillbilder, inte vid film (möjligtvis i så fall på en väldigt låg framerate McWolfe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asterix Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Jag tror faktiskt att dessa kameror har progressiv slutare. Värt att kolla upp. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uppsala BildTeknik Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Ingen kamera under 10000:- har progressiv slutare, annat än för stillbilder. Vill Ni ha en progressiv slutare ska Ni köpa en Canon XL2 eller XL1S eller dylikt, och inte ens då är det en "riktig" progressiv slutare utan de har något "pixelshift-mojängande" för att få bilden progressiv. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts