Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tror jag bara sätt "Frantic" som han gjort med Harrisson Ford och det är en riktigt underskattade film måste jag säga, riktigt spännande och bra gjord. Vädligt snyggt filmat också, miljön är helt fantastisk.

Posted

[citat=trancedanne]Tror jag bara sätt "Frantic" som han gjort med Harrisson Ford och det är en riktigt underskattade film måste jag säga, riktigt spännande och bra gjord. Vädligt snyggt filmat också, miljön är helt fantastisk.[/citat]

Wow, du måste va ung?

Posted

Rosemary's Baby och The Fearless Vampire Killers hör nog till de bättre han gjort....tillsammans med Chinatown då förstås......

Posted

China town är jävligt bra alltså.

Repulsion likaså.

Jag är även ett fan av Ninth Gate, kanske beror på att jag är beroende av Johnny Depp......

Fast fearless vampire killers är min favorit, vet inte varför, den är bara helt jäkla klockren.

Posted

[citat=_nemo_]China town är jävligt bra alltså.

Repulsion likaså.

Jag är även ett fan av Ninth Gate, kanske beror på att jag är beroende av Johnny Depp......

Fast fearless vampire killers är min favorit, vet inte varför, den är bara helt jäkla klockren.[/citat]

Kul att du tycker om The Ninth Gate! Jag diggar stämningen i den. Tycker personligen den är mycket underskattad.

Posted

[citat=Dawey]

Kul att du tycker om The Ninth Gate! Jag diggar stämningen i den. Tycker personligen den är mycket underskattad.[/citat]

Regin, fotot, skådisarna, miljöerna och soundtracket är ju hur bra som helst, och japp, den är helt klart underskattad.

Posted

Jag tycker att Polanski har olikt andra regissörer lyckats med varenda en av sina filmer. Stora som små. Den enda filmen som jag finner pretentiös och tråkig är REPULSION. Personliga favoriter är CUL-DE-SAC, VAMPYRERNAS NATT och CHINATOWN. Har ej sett THE NINTH GATE.

Posted

Repulsion är rätt cool. Gillar man den så kan jag rekommendera rekommendera Images.

The fearless vampire killers såg jag häromdagen faktiskt. Underhållande men inget mästervärk.

Rosemary's baby är klart bra.

Chinatown är nog min favorit. Med den historien och med Jack Nicholson i huvudrollen är det i och för sig svårt att misslyckas.

The Tenant är bra. Jag tyckte den var bättre än Rosemary's baby.

Jag har bara sett The ninth gate av hans nyare filmer och den var väl ok.

Jag håller Chinatown högst av det jag har sett. Får väl lov att hyra "The Pianist" någon dag.

Posted

Polanskis filmer kännetecknas av vad jag kallar "the after-effect". Alltså att man gillar dem först när man smält ner det man sett, efter en dag eller två. Ibland en hel vecka.