Sudde Posted May 2, 2003 Share Posted May 2, 2003 När jag skapar en titel och skriver något så blir texten jättetydlig i titel-fönstret... Men när jag sen lägger in den i filmen och renderar och kollar på den färdiga filmen så blir texten jätteotydlig och knappt läsbar... Detta gäller när när jag kör ett DV-projekt, men inte när jag kör windows media, då blir texten tydlig även i den färdiga filmen... Kan det vara någon bugg? Jag kör 6.0 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sudde Posted May 12, 2003 Author Share Posted May 12, 2003 Ingen mer som har det här problemet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted May 12, 2003 Share Posted May 12, 2003 Se till att inte lägga Titeln i Video-spår ett, lägg det i 2 eller 3.. Enda orsaken jag kan hitta.. /A. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted May 13, 2003 Share Posted May 13, 2003 Jag har samam problem... det blir urusel kvalité på filmerna när man renderar dem.... Jag brukar rendera till Div X format istället för det vanlig .avi. På så sätt är det otydlig text. men testa ladda hem en fil så du kan komprimera filmer till Div X format.... då blir det klar och tydlig text. Tror det är så iaf 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sudde Posted May 13, 2003 Author Share Posted May 13, 2003 Okej, skall testa detta! Tack för hjälpen! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger_74 Posted May 13, 2003 Share Posted May 13, 2003 "vanlig avi"? DivX är precis lika mycket avi som vilken som helst. Avi är bara behållaren, så problemet kanske är codecen du använder för "vanlig avi". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted May 13, 2003 Share Posted May 13, 2003 ja det kana srämma... vet inte vad jag har men jag har en codec som Div X.... det brukar vara bättre kvalité med det.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted May 13, 2003 Share Posted May 13, 2003 Jag har precis samma problem. Oerhört frustrerande. Men i mitt fall går det att läsa, men det bli liksom suddigt i kanterna, som om anti-alias inte fungerar när man rendrerar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odur Posted May 14, 2003 Share Posted May 14, 2003 Jag har också märkt problemet. Men för mig verkar det bara vara i Preview efter rendreringen. Om jag exporterar filmen så blir det perfekt. Med andra ord verkar det vara nåt i Premieres interna uppspelningsrutin. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sudde Posted May 15, 2003 Author Share Posted May 15, 2003 Odur, blir bilden skarp i den exporterade filmen alltså? För det blir den inte för mig... Kör du DV-projekt? Vilken version av premier kör du? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger_74 Posted May 15, 2003 Share Posted May 15, 2003 Ingen av er som kan visa ett exempel? Det är säkert nåt enkelt... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odur Posted May 15, 2003 Share Posted May 15, 2003 Sudde >> Ja, den blir skarp i en exporterad film. Både när jag exporterar tillbaka till DV-band eller som (S)VCD. Det är bara dom formaten jag har provat. Jag kör Premiere 6.5 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sudde Posted May 19, 2003 Author Share Posted May 19, 2003 Okej, jag har bara testat att exportera till avi... Eller så är det för att jag kör 6.0... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts