Gate13 Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 Är det någon som vet hur man gör undertexter till sin film, jag använder just nu Vegas Video och Adobe Premiere. Tack på förhand Georgios 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 [citat=Diktator]Är det någon som vet hur man gör undertexter till sin film, jag använder just nu Vegas Video och Adobe Premiere.[/citat] Vill du göra det i Premiere, tryck F9 för att starta Adobe Title Designer. /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gate13 Posted May 30, 2005 Author Share Posted May 30, 2005 Tack :] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shelm Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 om texten kommer före talet vad kan man göra då? jag håller på och kollar säsong tre av lost. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GutteG Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 (edit: oj orginalposten var ett par år, men detta kan kanske vara även till gagn för andra) Är det bara några få textrader som ska in så funkar Title Designer, men ska man ha en längre sekvens med text föreslår jag att man gör det i något annat program. Jag brukar använda Subtitle Workshop för att lägga in och synka texten. Det kan exportera till en hel massa format. Bl.a. .sub, .srt och Encores format. Jag brukar synka till en ljudfil då det (iaf på min gamla burk) hände att videofiler inte riktigt höll rätt tid när man hoppade fram och tillbaka. Tänk på att kolla så att inga texter överlappar varandra (brukar bli fel vid inläsning till Encore annars) och att radbryta undertexterna manuellt (i Encore) för att undvika memory overflow (kan vara fixat i Encore CS4-5). Det finns tidsförskjutnings- och konverteringsfunktioner för olika framerates i SW men enklast är att justera det i spelaren. http://lmgtfy.com/?q=delay+subtitles 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKY Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 Hejsan! En fråga om undertexter i Premiere Elements. Jag har en ca 50 minuter lång film som jag måste texta, kan jag göra det med de s.k. vanliga titlarna? Jag har hört någonstans att om man lägger för många titlar så skär sig filmen hela tiden, vet ej om det stämmer? Filmen kommer att visas endast på internet (spelar det någon roll i det här fallet?) så jag måste troligtvis dela upp den i flera delar eftersom man inte får ladda upp så stora filer någonstans... Tacksam för svar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
monnexs Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Ska du lägga ut den på youtube? Jag har för mig att youtube har en textfunktion nuförtiden, dvs. att man kan lägga subtitles efteråt. Rätta mig om jag har fel. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts