Bleckert Postad 24 maj 2005 Postad 24 maj 2005 Har länge varit på jakt efter bra fackliteratur om filmskapande! tittade på länkarna här på voodoo men de var fåtaliga och inte direkt tilltalade. borde det inte finnas massor från skolor, branchen... ja överallt. har hittat några böcker på biblioteket men de är gammla och ganska trista att läsa! någon som har något bra tipps på vart man kan köpa/låna bra fackliterartur om filmskapande, gärna online! /bleckert 0 Citera
jmalmsten Postad 24 maj 2005 Postad 24 maj 2005 det jag brukar göra är att surfa runt på Amazon och sedan beställa från Internetbokhandeln... det blir billigt, det finns ordentligt med recensioner m.m. på amazon, men nackdelen är väl att det tar upp till 2 veckor innan böckerna kommer. Internetbokhandeln har ju som bekant inget lager men håller därför de lägsta priserna vad jag har sett. 0 Citera
jbergman Postad 24 maj 2005 Postad 24 maj 2005 Jag kan passa på att tipsa om boken "The Complete Guide to Low-Budget Feature Filmmaking" av Josh Becker. Boken finns tillgänglig i sin helhet på hans hemsida http://www.beckerfilms.com och innehåller många goda råd samtidigt som den är ganska underhållande att läsa. Tydligen har han dock hittat en förläggare för den, så det är oklart hur länge den kommer att ligga uppe. /Jakob 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.