bengt20700 Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 Jag har en film på ett vhs-band jag tänkt kopiera in digitalt i datorn för vidare redigering, MEN jag får inte in den i digitalkameran från TV eller videobandspelarens utgångar. Använder de gul-röd-vita kontakterna och testat från TV:ns utgång och videobandspelarens utgång till Sonykamerans audio-video ingång (enpolig kontakt med fyra "fält" på). Men det kommer ingen bild eller ljud. Vad gör jag för fel? Jag kan se vhs-filmen på TV men den visar sig inte i kamerans LCD-fönster, alltså är kopplingen inte helt rätt mellan TV-kamera, vad är fel tro? (Har både DV-in som DV-out på kameran). Bengt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Har du ställt kameran i VCR-läge? /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 På min Canon-kamera måste jag ställa in AV-in eller nåt liknande i meny-systemet för att den ska plocka in en analog signal via AV-ingången. Kan det vara detta? Vidare måste jag ställa den i REC-läge VIA FJÄRRKONTROLLEN. Jag kan alltså inte göra detta direkt på kameran vilket är i det närmaste ett mysterium.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bengt20700 Posted May 24, 2005 Author Share Posted May 24, 2005 Ja, jag sätter den i VCR-läget. Men jag lurar på när det är både DV-in som out, om inte detta ställer in sig automatiskt? Inte skall man behöva ändra manuellt? Jag skall testa med fjärrkontrollen, återkommer. /Bengt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 DV har inget med den analoga överföringen att göra. I min kamera kopplar man till den gula AV-uttaget, ställer kameran i VCR läge och trycker på en speciell Rec knapp. Läs manualen! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts