Gå till innehåll

Sprite-reklamen


Hane

Recommended Posts

Det var ju ett tag sedan JC reklamen var på tapeten så jag tänkte det var dags för en ny "hur har dom gjort det" tråd.

 

Jag har funderat en del över den nya Sprite reklamen. Den där dom är vid en basket plan som dom sedan börjar ?bada? i. Har dock inte kommit fram till mycket vettiga förslag.

 

Någon mer än jag som tycker reklamen är riktigt snygg och som har några vettiga förslag på hur dom har gjort den? Är effekten gjord på plats eller i efterarbetet??

Länk till kommentar
Share on other sites

både och skulle jag tro.

 

Det fina med klippning är ju att man kan vara på olika sidor av klotet och ändå få det att se ut som att det är samma plats (Neo öppnar dörren och vipps står han uppe på ett berg i himalaya...).

 

För just de klippen då man ser att de hoppar ner i sanden/vattnet tror jag (just nu iallafall, får se hur tråden bär iväg) att de kan ha spelat in den med en pool med omgivningar som ser ut som basketbollstället, och sedan i post lagt till den hårda marken över vattnet, och sedan 3D-mappat eller nått för att imitera svallvågor och kamerarörelser. En riktigt lowtechlösning vore ju att ta till gamla hederliga glasmålningen men det skulle ju inte fixa svallvågor och sånt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ni tror inte att de har varit en pool som är knall blå så har man sedan keyat ut det till en basket plan ( vet ej om de skulle fungera men då får man i alla fall dom där vågorna på köpet:s)

kankse ett dumt svar men men ..:p

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...