Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det var ju ett tag sedan JC reklamen var på tapeten så jag tänkte det var dags för en ny "hur har dom gjort det" tråd.

Jag har funderat en del över den nya Sprite reklamen. Den där dom är vid en basket plan som dom sedan börjar ?bada? i. Har dock inte kommit fram till mycket vettiga förslag.

Någon mer än jag som tycker reklamen är riktigt snygg och som har några vettiga förslag på hur dom har gjort den? Är effekten gjord på plats eller i efterarbetet??

Posted

både och skulle jag tro.

Det fina med klippning är ju att man kan vara på olika sidor av klotet och ändå få det att se ut som att det är samma plats (Neo öppnar dörren och vipps står han uppe på ett berg i himalaya...).

För just de klippen då man ser att de hoppar ner i sanden/vattnet tror jag (just nu iallafall, får se hur tråden bär iväg) att de kan ha spelat in den med en pool med omgivningar som ser ut som basketbollstället, och sedan i post lagt till den hårda marken över vattnet, och sedan 3D-mappat eller nått för att imitera svallvågor och kamerarörelser. En riktigt lowtechlösning vore ju att ta till gamla hederliga glasmålningen men det skulle ju inte fixa svallvågor och sånt.

Posted

Ni tror inte att de har varit en pool som är knall blå så har man sedan keyat ut det till en basket plan ( vet ej om de skulle fungera men då får man i alla fall dom där vågorna på köpet:s)

kankse ett dumt svar men men ..:p

Posted

jag tror att dom har satt upp basketgrejer runt en pool sedan fixat vattnet i ett effektprogram, men i första klippet ser det precis ut som en basket plan men när han hoppar i ser man poolkanterna... hmm?

Posted

Det kan inte vara så att man byggt upp en "basketarena" runt en pool. Alltså med korgar, läktare mm. Sedan har man lagt en bild av en basketplan ovanpå poolen och sänkt opacatin (stavning) på själva poolen?

Posted

Fan vad jag blev förv¨nad när jag såg den första gången och killen springer och gör en volt och landar på huvudet i basketplanen/poolen

Snygg reklam

Har absolut inga ideer om hur den kan vara gjord.

Fredrik