Gå till innehåll

Supporterkläder


Recommended Posts

Hej! Jag har en kortfilm på gång där jag skulle behöva supporterartiklar från två olika klubbar. Vilken sport och vilka klubbar det är spelar inte så stor roll, men det ska finnas stor rivalitet mellan dem. Gärna AIK/Djurgården, Arsenal/Manchester United eller Barcelona/Real Madrid.

 

Det som vore bra att ha vore:

 

- 1 stycken matchtröja från vardera klubb

- 1 stycken halsduk från vardera klubb

- 1 stycken mössa/huvudbonad från vardera klubb

- 1 stycken flagga från vardera klubb

 

Dessa saker skulle jag behöva en eftermiddag, men det känns lite overkill att köpa merchendise för uppemot 2000:- som jag ska använda i ett par timmar. Då undrar jag om ni har några tips åt mig? Jag har funderat på om man skulle kunna låna av någon sportaffär, till exempel Inter Sport eller Team Sportia. Men säljer dom sådant?

 

Sen undrar jag om ni tror att jag måste fråga klubbarna om lov?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej gustaf.

 

Jag är tyvärr ett stort Ösk-fan, så jag har inga supporterkläder från stockholmsklubbarna. Men är så pass insatt i "supportervärlden" så jag vet en del. Intersport och sådana kedjor har inte supporterkläder till allsvenska lag, men det kan hända att de har någon enstaka vara. De har oftast bara sverige-supporterkläder. Du behöver inte ta kontakt med klubbarna och fråga om det är okej, du gör ju bara dom en tjänst ;) Lycka till med kortfilmen om du inte redan gjort den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja det stämmer nog att det är mest klubbarnas egna supportbutiker som säljer sovenirer och dylikt.

Jag kan fixa Malmö, Arsenal och Barcagrejer men Malmö är ju en bit från Bollnäs så jag misstänker att det inte blir aktuellt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...