Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jättesnyggt! Ser proffisgt ut, bra stämning, schysst attityd och en bra låt du vaskat fram =)

Den skulle må bra av lite större tempoväxlingar. Nu flyter det på i en ganska jämn takt och det kan bli lite tråkigt. Ofta börjar man skymta vad som finns i kanten och det blir lite irriterande att man måste vänta så länge på att komma till nästa "scen".

Färgschemat är väldigt snyggt, men det är lite för mycket mörkbrunt och svart. Det vita i slutet livar upp allting och det skulle kunna finnas på fler ställen.

Det är lite synd att man aldrig får någon riktig ögonkontakt med sångaren i bandet. Eller att man inte kan se hans ansiktsuttryck för att han är så långt borta. Kanske skulle sätta honom i en halvbild lite då och då för att kunna skapa en relation med publiken.

Men jag tror inte du behöver varva med andra klipp. Videon kan stå på sina egna ben i den stilen den är och jag tror det skulle göra en stor skillnad att bara växla tempot, blanda in mer ljusa färger och ta fram sångaren (och de andra bandmedlemmarna om man vill det) lite.

Posted

Tack för bra respons. Håller med helt och hållet. Tyvärr blev det lite stressigt då jag var tvungen att hålla en deadline. Det är första gången jag arbetar i After Effects och jag har inte riktigt fått kläm på kameraåkningarna än. Hade gärna velat hålla på ett tag till och få in det tempo du pratar om, hade blivit mycket bättre känsla över hela videon då. Förhoppningsvis ska jag ha lärt mig till nästa gång.

Posted

Det var inte den första videon jag gjort. Har gjort några mindre seriösa musikvideos till exempelvis voice of a generation (finns att titta på http://www.burningheart.com/video). Men det är första gången jag använder mig av grafik och 3D-kameror i After Effects. Har inte filmat bluescreen tidigare heller. Så det var mycket nytt att lära sig när jag gjorde den här videon.