erreth Postad 6 maj 2005 Postad 6 maj 2005 Satt och letade klipp och lägga i min film.. primärt bara nån färgeffekt att lägga som bakgrund när jag snubbla över denna sida som säljer klipp på enskilda motiv för ca 600 - 10 000.-.. vem köper det?? http://www.dvcuts.com/ 0 Citera
Mr.Man Postad 6 maj 2005 Postad 6 maj 2005 Jo dom är seriösa! Det kan va billigare att köpa ett klipp för 10.000 än att hyra ett flygplan själv.. 0 Citera
erreth Postad 6 maj 2005 Författare Postad 6 maj 2005 visserligen fanns det klipp på träd för tusenlappen också.. 0 Citera
jmalmsten Postad 7 maj 2005 Postad 7 maj 2005 Ja hollywood bryr ju sig oftast inte om vad det kostar. Men det ligger något i det som Mr Man säger, speciellt om man bara vill ha ett par landskapsbilder för att det ska se ut som att huset man är i ligger i japan eller liknande då bara flyget kostar 7-8000 kr. Plus hotell, och mat och allt annat för att ta sig till och från fotograferingen. Men å andra sidan, de är royaltyfria, undrar hur det var med lärkträdet i monty python, hur mycket tjänade fotografen på det? 0 Citera
EzekielMartyr Postad 7 maj 2005 Postad 7 maj 2005 Åh, bra sida. :) Vissa av klippen var ju billigare: typ 300kr. Nog tycker jag det är bra att sådana sidor finns, men själv skulle jag nog aldrig betala för klipp, endast om det var OMÖJLIGT att filma själv. :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.