erreth Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Satt och letade klipp och lägga i min film.. primärt bara nån färgeffekt att lägga som bakgrund när jag snubbla över denna sida som säljer klipp på enskilda motiv för ca 600 - 10 000.-.. vem köper det?? http://www.dvcuts.com/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Jo dom är seriösa! Det kan va billigare att köpa ett klipp för 10.000 än att hyra ett flygplan själv.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erreth Posted May 6, 2005 Author Share Posted May 6, 2005 visserligen fanns det klipp på träd för tusenlappen också.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted May 7, 2005 Share Posted May 7, 2005 Ja hollywood bryr ju sig oftast inte om vad det kostar. Men det ligger något i det som Mr Man säger, speciellt om man bara vill ha ett par landskapsbilder för att det ska se ut som att huset man är i ligger i japan eller liknande då bara flyget kostar 7-8000 kr. Plus hotell, och mat och allt annat för att ta sig till och från fotograferingen. Men å andra sidan, de är royaltyfria, undrar hur det var med lärkträdet i monty python, hur mycket tjänade fotografen på det? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted May 7, 2005 Share Posted May 7, 2005 Åh, bra sida. :) Vissa av klippen var ju billigare: typ 300kr. Nog tycker jag det är bra att sådana sidor finns, men själv skulle jag nog aldrig betala för klipp, endast om det var OMÖJLIGT att filma själv. :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts