jmalmsten Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 ritade den häromnatten. fotograferad med DV-kamera och Monkeyjam. Komprimerad med Virtualdub. http://www.archive.org/download/Eat/eatbyjmalmstendivx.avi Har ni några synpunkter? bortsett från den halvtaskiga ljussättningen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 En synpunkt är att den inte går att se.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted May 5, 2005 Author Share Posted May 5, 2005 [citat=Mr.Man]En synpunkt är att den inte går att se..[/citat] som nämdes i Edit... jag jobbar på det... förslag på lösningar även för det önskas även... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Du har nog bara skrivit fel i html-koden. Det är inte många rätt i den kod jag kan se, så antagligen har du blandat stora och små bostäver i filnamnet men inte html-koden. Eftersom du lagt animeringen i root-katalogen kan jag inte titta efter vad den heter. Förslag; Skapa en mapp på passagen som tex heter film. Lägg filmen i mappen. Välj ett lite enklare filnamn så du är säker på stavningen. Blanda inte CASE. Skriv se animationen Om du ändå lyckats stava fel på filen så kan vi hitta filen om vi tex skriver blablabla/film och klicka på den. Jag har grejor på passagen och det funkar... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted May 5, 2005 Author Share Posted May 5, 2005 [citat=gorse]Du har nog bara skrivit fel i html-koden. Det är inte många rätt i den kod jag kan se, så antagligen har du blandat stora och små bostäver i filnamnet men inte html-koden. Eftersom du lagt animeringen i root-katalogen kan jag inte titta efter vad den heter. Förslag; Skapa en mapp på passagen som tex heter film. Lägg filmen i mappen. Välj ett lite enklare filnamn så du är säker på stavningen. Blanda inte CASE. Skriv se animationen Om du ändå lyckats stava fel på filen så kan vi hitta filen om vi tex skriver blablabla/film och klicka på den. Jag har grejor på passagen och det funkar...[/citat] ska det verkligen kunna vara så enkelt... provar nu... ehhh... nu är filnamnet endast "eat.avi" (minus citattecken...) den ligger i mappen joma, där jag för övrigt har min vanliga hemsida utan problem... och när jag är inloggad på passagens ftp fungerar det helt perfekt. länken är nu ordagrant: se animationen eller: http://hem.passagen.se/jmalmsten/joma/eat.avi eftersom jag känner mig ganska haj på html så vill jag även veta vad du menar med "Det är inte många rätt i den kod jag kan se,"... utveckla gärna så jag kan bättra mig. Den koden jag skrivit är sparsmakad ja, endast html och .css, och skriven i notepad. .. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 rendera till mpeg och lägg upp på sprocket istället.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Det saknas taggar. Man inleder alltid en text med en tagg och avslutar med en sluttag. Nu stoppade du filmen i en folder där du redan hade en index-sida så jag kunde inte hjälpa dig nu heller. Gör en ny folder med inget annat än filmen så skall vi nog klura ut hur man gör. Jag tror passagen tillåter directory browsning så det skall nog gå bra. Ungerfärligt förslag hur html kan se ut. använder man endast i undantag. Min hemsida hej, gå vidare till; Sida ett Min första sida scratch En annan sida se animationenMin animerade film 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted May 5, 2005 Author Share Posted May 5, 2005 ok... 1. sidan är egentligen inte meningen att man ska behöva se. Den har en fet reklamframe längst uppe och är allmänt ful... den länken som går till min hemsida är sketchylittleworld.cjb.net och går till hemsidan listad som nr 1 och när man väl kommer dit via cjb så slipper jag framen. Så det rent estetiska har jag medvetet dragit ner på. 2. Det saknas taggar... blev lite orolig, det är just av den anledningen jag gör hemsidor i notepad och inte i WYSIWYG-program där man inte har någon kontroll alls på hur koden ser ut. Så jag tog nu upp koden och räknade och tittade... hittade inga saknade taggar. Står frågande på den punkten. eller finns det sluttaggar på och ? 3. Ja är ofta bättre än , men då jag inte brydde mig om möjligheterna med det enda jag ville ha var ett radbryt. lägger till ett mellanrum mellan raderna, som jag inte särskilt ville ha. Samma sak med , visst den gör punktlistor lätthanterliga och så, men det rörde sig bara om 2 rader när jag ursprungligen skrev koden. Kändes som onödig kod när det ändå blev översiktligt. Jag försöker alltid göra så lite kod som möjligt, så korrekt som möjligt och så översiktligt som möjligt. 4. Men nu så ska jag inte vara vrong som en åsna, forumet har ju inte heller något med webbdesign att göra. Så nu ligger filmen där i en mapp vid namn filmer. url:en borde då bli: http://hem.passagen.se/jmalmsten/filmer/eat.avi MrMan: sprocket? (slår pannan i skärmen så blodet flyger mellan glasskärvorna) Så hette det! måste nu göra en till rendering på datorn... hrmmm uppe i 7-8 stycken nu, i varierande codecs... "så mycket väsen för ingenting!!!" _____________ Såg nu att Archive.org har släppt igenom filmen! Länken längst uppe i tråden är nu ändrad till den nya hosten. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Right! Nu kan jag se filen men det går inte att ladda ner. Nu blir jag fundersam. Blockar passagen mediafiler tro? Felet som blir brukar uppstå om man oavsiktligt ändrat filprevilegierna så man enbart har list-rättigheter. Jag skall testa lite och återkommer. Dock får vi gäster i dag så det blir inte föränn i i kväll. Om det är media-filtrering de har skulle man kunna prova att zippa hela rasket och lägga upp det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Nu har jag testat lite mer. Passagen verkar har någon sorts content-filter som jag inte riktigt listade ut hur den fungerar. Jag mixtrade inte särkillt länge utan konstaterade att de verkar titta på mimetype eller nåt för att byta extentions fungerade inte. Men däremot om jag zippade en avi och lade upp den så går den att ladda ner. Tydligen dags att leta efter ny gratis hemsideplats... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 den ligger redan på sprocket.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted May 7, 2005 Share Posted May 7, 2005 Det uppmärksammade jag inte, men det spelar ingen roll. Passagen har tydligen blitt rätt trist att ha sina grejor på. Saker som slutat funka; Nu måste man ha skitreklam på sin sida, det behövde man inte förut. Det har slutat fungera att direktlänka till hemsidor på passagen. Sopigt. Nu också content-filter eller nått. Det innebär att jag slipper ha videoklipp av min familj på passagen, så mina släktingar i mexico (eller vem helst som har lust) kan titta. Jag har inte provat mp3 ännu.... Men det har kanske inte så mycket med voodoofilm att göra kanske. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts