Jump to content

Recommended Posts

Posted

äh, vad kan man egentligen förvänta sig av en trailer till en zomibe film?

Jag tycker det ser bra ut, inget som oroar mig och jag ser väldigt mycket fram emot den.

En annan zombie film jag är nyfiken på är "zombies" av tobe hooper (texas chainsaw massacre). Kolla liksom in postern som är en av de coolaste jag sett. Jag håller med han som skriver "if the movie is half as cool as the poster, then we're in for a treat." En liten flicka o en teddybjörn och riktigt skön atmosfär.

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=19904

Posted

[citat=_nemo_]En annan zombie film jag är nyfiken på är "zombies" av tobe hooper (texas chainsaw massacre). Kolla liksom in postern som är en av de coolaste jag sett.[/citat]

Jo, den var väl helt OK ... Undrar dock om Tobe Hooper har gnistan kvar. Har inte sett hans Toolbox Murders-remake från 2003 men det känns som att det bara gått utför sen Motorsågsmassakern :p

Posted

Nån mer änn jag som är trött på alla skräck remakes hollywood pumpar ur sig?

Och all skräck överhuvudtaget från USA just nu, Dawn of the dead reamekn och saw var ok men swimfan, boogeyman och grudge??? Låt de äldre och de japanska skräckfilmerna vara istället:/

Posted

Tycker faktiskt nästan tvärtemot. Jag gillar den amerikanska versionen av The Ring mer än originalet. När det gäller The Grudge så tycker jag ärligt talat att båda var ganska dåliga. Den asiatiska skräcken går på tomgång, man försöker bara skrämma oss gång på gång med svarthåriga ryckiga flickor. Vilka jag iofs kan erkänna är ganska obehagliga. (En svarthårig flickvän i nattlinne som väcker en mitt i natten är inte bra för nerverna när man just sett The Ring)

Remakes av gamla amerikanska skräckfilmer tycker jag hitills varit positivt. Nya Motorsågsmassakern tar tillvara på all potential originalet har och resultatet blev en grymt snygg och underhållande film. Nya Dawn of the Dead är också riktigt bra även om jag helst inte vill jämföra den med originalet. Ser den snarare som ännu en bra zombierulle. Fler remakes tack...

Men du har helt rätt i att mycket ny amerikansk skräck är värdelös. Tycker även att Saw faller in där, en blek kopia av Seven.

Angående ämnet då, :)

Jag tror/hoppas Land of the Dead blir riktigt bra. Jag menar, mästaren återvänder, kan det gå fel? Postern på Zombie kommer jag leva länge på. Mer zombierullar till folket!

Posted

Har aldrig sett japanska THE RING men den verkar mycket mer skrämmande än den jag sett - alltså den amerikanska versionen, den är så otroligt dålig. Trött på alla amerikanska brudar som springer omkring. Trött på amerikansk skräckfilm i allmänhet. Har inte ens försökt att se GRUDGE och allt annat nonsens som produceras i Hollywood... Passar på istället att se på kultfilmer från äldre dar...

Posted

[citat=Usarpe89]Nån mer änn jag som är trött på alla skräck remakes hollywood pumpar ur sig?

Och all skräck överhuvudtaget från USA just nu, Dawn of the dead reamekn och saw var ok men swimfan, boogeyman och grudge??? Låt de äldre och de japanska skräckfilmerna vara istället:/[/citat]

Jag håller med TDA i den här frågan, och vill tillägga lite.

Jag menar om man inte gillar remakes så behöver man faktiskt inte kolla på dom, det är inte förbjudet att avstå.

Jag kan tycka att de inte tillför något, eller att de är dåliga, eller så kanske jag gillar dom, vem vet? Jag var rädd för att de skulle göra en remake av en av mina favorit filmer "Evil Dead". Men sen tänkte jag, varför inte? Ok, den kanske kommer att suga, men då skiter jag i den, det är inte så att att den kommer att radera orginalet ur filmhistorien.

Att de gör remakes är ju lite för att introducera filmen för en ny generation, jag försökte t.ex visa hur bra Romeros "dawn of the dead" är för min lillebrorsa, tror ni han gilla den? Nääää. Sen fick han se remaken, och vips, han gillade den, och blev samtidigt nyfiken på de andra filmerna i den gamla serien. Tror ni han gillar Evil dead??? Gissa.....

Folk säger att man ska låta filmer vara, men snälla, dom tar ju inte en film och ändrar den helt och simsalabim så finns inte den gamla kvar att se längre...

Sluta snacka om att ni hatar remakes, skit i dom istället om ni nu hatar de så mycket....

Remakes jag gillar:

The ring- Mycket bättre än den japanska.

Dawn of the dead- Mycket lyckad film.

Texas chainsaw massacre- dito

Cape fear- De niro äger.

Tror att PJ kan göra underverk med en annan gammal favorit, King Kong....För jag menar hur många av dagens ungdomar är sugna på den gamla versionen tror ni?

Posted

[citat=_nemo_]

Remakes jag gillar:

The ring- Mycket bättre än den japanska.

Dawn of the dead- Mycket lyckad film.

Texas chainsaw massacre- dito

Cape fear- De niro äger.

Tror att PJ kan göra underverk med en annan gammal favorit, King Kong....För jag menar hur många av dagens ungdomar är sugna på den gamla versionen tror ni?[/citat]

Jag tror inte att många är sugna på stora monster, det är problemet.

Och så på tal om remakes, så fattar jag inte hur någon kan gilla den nya Texas Chansaw bättre än den gamla. Den gamla kanske inte är skrämmande eller t o m tråkig, men den är i alla fall realistisk. Det är en rätt säregen skildring om hippies som på slutet av dagen råkar hamna i fel trakter...jag tycker att det är genialiskt genomfört, originalfilmen alltså...att inget händer på ett långt tag och så plötsligt hoppar den här galningen fram från ingenstans och det fortsätter så...Den nya filmen, och uppföljarna till den gamla filmen i allmänhet dåliga i det att det kan vara vilken annan skräckis som helst....

Posted

[citat=final_cut]

Jag tror inte att många är sugna på stora monster, det är problemet.

[/citat]

Tja, de får siffrorna på the boxoffice avgöra ;)

[citat=final_cut]

Och så på tal om remakes, så fattar jag inte hur någon kan gilla den nya Texas Chansaw bättre än den gamla.[/citat]

Jag tycker INTE att den nya är bättre, bara att det är en lyckad remake. Men det tyckte jag först andra gången jag såg den.

Posted

Den nya CAPE FEAR med DeNiro är dock bra - Maltin menar att den är anpassad till samtidens Freddy Krueger-generation i det att DeNiros karaktär går överstyr så pass mycket jämfört med den gamla filmen... Fel har han inte, men det är ju därför filmen är så tilldragande.

Posted

Cape fear va rätt grym men är det en skräckis?

Jag vet inte men jag har aldrig gillat att de gör remakes överhuvudtaget, visst blir endel bra men varför kan dom intekomma på nåt eget istället? Och om dom fortsätter göra remakes blir det iriteande med har du sett evil dead? Vilken av dom? När vi prata om the ring i skolan frågade jag om nån mer änn jag gillade orginalet bättre och dom kollade på mig som frågetecken. De hade inte en aning om att det var en remake. :/...tycker bara det är roligare med folk som kommer på egna ideer ist för att fortsätta på andras.

Nemo - Att jag kan låta bli att kolla på dom är ju självklart men bara för att jag vill se om filmen blev bra eller dålig kan jag ju ogilla ideen med remakes i allmänhet.

Posted

[citat=Usarpe89]Cape fear va rätt grym men är det en skräckis?.[/citat]

Njaaa, det står thriller på baksidan av dvd-fodralet, men jag skulle nog kunna tänka mig att klassa den som skräckis, beror på vad man anser är skräck, jag tycker en psykopat är mer skrämmande än en flicka som spökar genom videoband.

[citat=Usarpe89]

Jag vet inte men jag har aldrig gillat att de gör remakes överhuvudtaget, visst blir endel bra men varför kan dom intekomma på nåt eget istället? Och om dom fortsätter göra remakes blir det iriteande med har du sett evil dead? Vilken av dom? .[/citat]

Va???

[citat=Usarpe89]

Nemo - Att jag kan låta bli att kolla på dom är ju självklart men bara för att jag vill se om filmen blev bra eller dålig kan jag ju ogilla ideen med remakes i allmänhet.[/citat]

Om du tycker att en remake är bra, så kan du väl inte ogilla idén med att göra remakes?? Det görs ju bra och dåliga "vanliga" filmer, det är nästan som att säga att man ska sluta göra film överhuvudtaget, för de blir oftast dåligt. Luktar dubbelmoral.......

Posted

Och om dom fortsätter göra remakes blir det iriteande med "har du sett evil dead? Vilken av dom?"

citat tecknen försvann:)

"Om du tycker att en remake är bra, så kan du väl inte ogilla idén med att göra remakes??"

Det klart jag kan, bara för att filmen blev bra kan jag väl ogilla att dom tagit ideén från nån annan film? Tycker det känns lite fantasilöst och som att den glider på den tidigare filmens status:/

SPOILER

Föresten, tror du att ryktet om att De niro svammel när han just håller på att drunkna är en satanist kyrkas hyllningssång till djävulen?:)

Alltid kul med alla rykten folk lyckas komma upp med.

Posted

Du är inte mycket för covers heller då? ;)

Allvarligt, varför inte remakes? Precis som Nemo säger, det förtar ju inget av originalet. Med lite tur så får man en till sjysst film att ha i samlingen. Hellre då att de fräschar upp en bra idé än att de slänger pengar på tex Boogeyman.

Nu kom jag på en till bra remake, Tom Savinis version av Night of the living dead.

Posted

Nae jag är inte mycket för covers heller:)

Boogeyman är väl ingen direkt ny ideé ändå? Det är ju den klassiska "fula gubben i garderoben" stilen, usch va dålig den var:/

Dom kan väl komma på en helt ny ideé istället?

Ps,tycker NOTLD orginalet var bättre:)

Posted

[citat=Usarpe89]Cape fear va rätt grym men är det en skräckis?

[/citat]

CAPE FEAR med DeNiro i regi av Scorsese är vad jag kallar en tvättäkta thriller. Men thriller än så blir det inte.

Posted

[citat=_nemo_]

[citat=final_cut]

Och så på tal om remakes, så fattar jag inte hur någon kan gilla den nya Texas Chansaw bättre än den gamla.[/citat]

Jag tycker INTE att den nya är bättre, bara att det är en lyckad remake. Men det tyckte jag först andra gången jag såg den.[/citat]

Häromdan såg jag nyinspelningen av Texas Chainsaw Massacre och är mållös. Hur kan man kalla det för lyckat, eller ens okej? Är det en tumregel för dagens filmmakare - speciellt av skräckfilmer - att misslyckas så totalt in i helvete?! För vad annars kan man kalla det - det är ett misslyckande! Till och med Leatherface, eller speciellt Leatherface har förlorat all värdighet som figuren hade i originalfilmen. Här är han - liksom i uppföljarna till originalfilmen - inget mer än en Jason-wannabe.

Posted

Här är ju ett bra exempel på att smaken är som baken. Jag tycker nämligen att remaken på Motorsågsmassakern är hur skön som helst. Den är grymt snygg, har bra skådisar och är lagom brutal. Den skäms definitivt inte för sig där den står brevid originalet i hyllan. Vad är det som du tycker är så fullständigt misslyckat?

I övrigt angående remakes så undrar jag om någon sett Tobe Hoopers version av Toolbox Murders. Är lite sugen på att köpa den, borde jag vara det? Har sett att omslaget pryds av något monsterliknande vilket ju får en att undra om den ens är i närheten av originalet vad gäller story.

Posted

[citat=TDA]Här är ju ett bra exempel på att smaken är som baken. Jag tycker nämligen att remaken på Motorsågsmassakern är hur skön som helst. Den är grymt snygg, har bra skådisar och är lagom brutal. Den skäms definitivt inte för sig där den står brevid originalet i hyllan. Vad är det som du tycker är så fullständigt misslyckat? [/citat]

För det första så är jag ständigt ett eller två steg före. Det som du kallar "lagom brutalt" är i allmänhet bara fult och väldigt osmakligt. Även våld ska skildras med värdighet, speciellt i en film som denna. Och det är precis vad Tobe Hooper lyckades suveränt med i originalfilmen. Sen så luktar allt 2000-tal även om filmen utspelas på 70-talet. Regissören saknar tydligen talang för att hitta de rätta ansikten såsom Hooper gjorde i originalfilmen. R. Lee Ermey är orsaken till att jag kunde uthärda filmen. Han är alltid lika kul att se på. Sen så förstår jag inte hur ni kan ha sånt överseende med dagens (skräck-)filmsindustri. Asien är de enda som kommer någonstans på den fronten.

[citat=TDA]I övrigt angående remakes så undrar jag om någon sett Tobe Hoopers version av Toolbox Murders. Är lite sugen på att köpa den, borde jag vara det? Har sett att omslaget pryds av något monsterliknande vilket ju får en att undra om den ens är i närheten av originalet vad gäller story.[/citat]

Jag har sett orginalet och mer meningslös film får man leta efter. Visserligen såg jag nog en strängt censurerad utgåva, då jag hyrde den på video. Men vad exakt är poängen? Tror nog att den nya filmen är bättre. Men jag har inte bråttom med att se det.

Posted

[citat=final_cut]

Sen så förstår jag inte hur ni kan ha sånt överseende med dagens (skräck-)filmsindustri. Asien är de enda som kommer någonstans på den fronten.[/citat]

Själv tycker jag Asien går på tomgång. Det pumpas ut spökfilmer där de gång på gång försöker skrämmas med svarthåriga flickor. Gillar man det så visst, men det är inte mer nyskapande än amerikanska slashers.

[citat=final_cut]

Jag har sett orginalet och mer meningslös film får man leta efter. Visserligen såg jag nog en strängt censurerad utgåva, då jag hyrde den på video. Men vad exakt är poängen? Tror nog att den nya filmen är bättre. Men jag har inte bråttom med att se det.[/citat]

Ok, men nu var det så att jag frågade om någon sett den nya. Inte om någon sett den gamla och ville gissa på hur nya är. Det kan jag göra själv...