Luke Posted April 9, 2003 Share Posted April 9, 2003 Vilket program använder man lämpligast till bluescreen?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scholss Posted April 10, 2003 Share Posted April 10, 2003 du kan prova Zbig chroma-key. fungerar till premiere, after effects & Avid m.fl http://www.slick-fx.com/slickfx/zbig/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted April 27, 2003 Share Posted April 27, 2003 Adobe premiere räcker för att utnyttja bluescreen och greenscreen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Posted April 27, 2003 Author Share Posted April 27, 2003 Någon som vet om det finns något blue/greenscreen program som går att användas med Pinnacle studio eller separat???? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted April 27, 2003 Share Posted April 27, 2003 Pinnacle studio kan man exportera det man gjort till avi fil. sen kan man lägga in den i premiere och klippa och klistra. men jag rekomendrerar att man använder premiere först utan att använda pinnacle studio... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Posted April 27, 2003 Author Share Posted April 27, 2003 Okej det enda problemet där är att jag inte har premiere... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicke Posted April 27, 2003 Share Posted April 27, 2003 Asså jag tycker att premiere's bluescreen-filter är ganska dåligt. Jag måste alltid ställa in mycket similarity och då försvinner ibland skådespelaren... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted April 27, 2003 Share Posted April 27, 2003 Ja det är iof klart.... men om man har knall blå bakgrund så funkar det utan problem .... Men däremot så finns det säkert någon bra plugin till premier som är bättre än deras grundutbud... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wedge Posted April 28, 2003 Share Posted April 28, 2003 Hollywood FX till Pinnacle Studio kan visst göra nån sorts bluescreen... Men om HFX håller samma "kvalitet" som övriga Studio 8, så är det ytterligare en bortkastad tusenlapp eller så. Enda nyttan jag haft av Studio är att den gav en otrolig rabatt vid köp av Vegas. Sen kan man också använda CDn som drinkunderlägg eller frisbee, och manualen går fint att elda med. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicke Posted April 29, 2003 Share Posted April 29, 2003 Hehe... Jag tycer iofs att pinnacle är bra att klippa filmen i... Man får ju se slutresultatet, till skillnad ifrån premiere... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zethraeus Posted August 4, 2003 Share Posted August 4, 2003 bLUE SCREEN FÖR VEGAS VIDEO ??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wedge Posted August 6, 2003 Share Posted August 6, 2003 Jovisst klarar Vegas blåskärmar, eller vilken färg man nu vill använda. Liksom med alla andra effekter så lägger man en plug-in på sitt filmspår, "chroma keyer" tror jag den heter. Klart! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macho.Man Posted August 11, 2003 Share Posted August 11, 2003 Tjenare! Måste man ha en blue/green -screen för att kunna använda mej av det ni snackar om och isåfall vad kostar det? =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted August 17, 2003 Share Posted August 17, 2003 För det fösrta måste du ha ett program som klarar blu/green screen... t.ex Adobe premiere.... Men senså finns det riktiga dukar som man köper som är till för filmskapning mm.. Men jag tog ett stort plank o målade de bltt..... funkade mycket bra.... Så det ända du behöver för att göra något av ovanstående är... Kamer, Blå eller grön Bakgrund och ett firewire kort till datorn och ett erdigeringsprogram.... sen klart... om det var detta du menade eller???? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LastonFilm Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 [citat=wedge]Jovisst klarar Vegas blåskärmar, eller vilken färg man nu vill använda. Liksom med alla andra effekter så lägger man en plug-in på sitt filmspår, "chroma keyer" tror jag den heter. Klart![/citat] kan man hitta tutorials till vegas 4.0 om "chroma keyer" för min film blir bara svartvit när jag väljer denna plug-in. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 du ska ha 2 spår. den översta är den med färgen som du ska ha bort. den undre är den som objektet ska hamna på. lägg en chroma keyer på den övre. använd färgsugen eller va det e och klicka på färgen du ska ha bort.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts