Gå till innehåll

Bluescreen program


Luke

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...

Hollywood FX till Pinnacle Studio kan visst göra nån sorts bluescreen... Men om HFX håller samma "kvalitet" som övriga Studio 8, så är det ytterligare en bortkastad tusenlapp eller så.

Enda nyttan jag haft av Studio är att den gav en otrolig rabatt vid köp av Vegas. Sen kan man också använda CDn som drinkunderlägg eller frisbee, och manualen går fint att elda med.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

För det fösrta måste du ha ett program som klarar blu/green screen... t.ex Adobe premiere.... Men senså finns det riktiga dukar som man köper som är till för filmskapning mm..

 

Men jag tog ett stort plank o målade de bltt..... funkade mycket bra.... Så det ända du behöver för att göra något av ovanstående är... Kamer, Blå eller grön Bakgrund och ett firewire kort till datorn och ett erdigeringsprogram....

 

sen klart... om det var detta du menade eller????

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 10 månader senare...

[citat=wedge]Jovisst klarar Vegas blåskärmar, eller vilken färg man nu vill använda. Liksom med alla andra effekter så lägger man en plug-in på sitt filmspår, "chroma keyer" tror jag den heter. Klart![/citat]

 

kan man hitta tutorials till vegas 4.0 om "chroma keyer"

för min film blir bara svartvit när jag väljer denna plug-in.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

du ska ha 2 spår. den översta är den med färgen som du ska ha bort.

den undre är den som objektet ska hamna på.

lägg en chroma keyer på den övre. använd färgsugen eller va det e och klicka på färgen du ska ha bort..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...