Jump to content

Musikvideo

ash

Recommended Posts

Har hängt på forumet ett tag men har ännu inte visat upp något.

Så här kan ni få se på en musikvideo som jag och en till gjort åt de killarna i videon. http://www.sprocket.se/media.php?id=513

Det är i första hand musikerna som har bestämt hur den skulle se ut och vi har bara kommit med lite förslag och så. vi hade gärna grejat lite mer med den men killarna ville ha klart den ganska fort för den skulle skickas till kurdisk tv :)

så om ni har kanalen KurdSat så e det möjligt att ni får se den där i framtiden :)

vill gärna ha kritik!

bra låt, mestadels fint ljus och ofta bra klippt. kritik: framingen är rätt mysko ofta. alldeles för mycket headroom till exempel och många halv och helbilder är för vida eller för täta. klippningen är som sagt bra tycker jag, fast det laggar ibland. känns som att ni tänkt "här skulle vi behövt ett klipp men det fanns inget material", typ. testa att bryta det linjära så kan du plocka varifrån du vill (jag förstår om ni hade tidsbrist). sist men inte minst är det inte så smart att ha så lång story innan musiken börjar i en musikvideo. antagligen kommer alla som eventuellt tänker visa den att fada in när musiken börjar så ingen fattar någonting. eller också skiter de i att visa den för att det "inte är någon musikvideo". nå, det var min kritik. ta med dig vad du vill. överlag bra jobbat och gratulerar.

/mattias

Filen verkar vara väldigt stor, alldeles för stor.

Varför har ni lagt ut den så stor? 6-7 MB borde räcka till tycker jag.

Dessutom kan jag inte få upp den p.g.a. att jag saknar rätt codec.

Men det kanske är lika bra det, eller .......

[citat=mattsand]kritik: framingen är rätt mysko ofta. alldeles för mycket headroom till exempel och många halv och helbilder är för vida eller för täta. klippningen är som sagt bra tycker jag, fast det laggar ibland. känns som att ni tänkt "här skulle vi behövt ett klipp men det fanns inget material", typ. testa att bryta det linjära så kan du plocka varifrån du vill (jag förstår om ni hade tidsbrist). sist men inte minst är det inte så smart att ha så lång story innan musiken börjar i en musikvideo. antagligen kommer alla som eventuellt tänker visa den att fada in när musiken börjar så ingen fattar någonting. eller också skiter de i att visa den för att det "inte är någon musikvideo". nå, det var min kritik. ta med dig vad du vill. överlag bra jobbat och gratulerar.

/mattias[/citat]

laggar vardå? jo vi får nog jobba på framingen till nästa gång. resten tycker vi lika också. jag personligen gillar inte alls "filmsekvenser" i musikvideos men det var så dom vill ha det.. men tack så mkt. ska tänka på't

[citat=arvid]Filen verkar vara väldigt stor, alldeles för stor.

Varför har ni lagt ut den så stor? 6-7 MB borde räcka till tycker jag.

Dessutom kan jag inte få upp den p.g.a. att jag saknar rätt codec.

Men det kanske är lika bra det, eller .......[/citat]

mjo lite stor e den väl allt men personligen så gillar jag inte alls att se filmer i dålig kvalitet så jag tog samma fil som jag brännde till dvd. e inte så haj på komprimeringsmöjligheterna inom mpeg heller. men det tar väl inte så lång tid att ladda ner med 8 mbit, typ 10 min eller?

[citat=erreth]läcker brud..[/citat]

jao, hon e nice