Samuel Byström Posted January 20, 2022 Share Posted January 20, 2022 Jag är självlärd filmare och har filmat event och reklamfilmer i sex år. Jag har aldrig filmat någon spelfilm tidigare, men jag har som mål att börja med det. Vart och hur är det bästa sättet att finna uppdrag som filmfotograf för kortfilmer? Linkar till min sida: https://vimeo.com/samuelbystrom 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghijohansson Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 Praktiskt taget inga sådana uppdrag annonseras ut. Både hos Arbetsförmedlingen och hos Filmcafe är sådana uppdrag sällsynta. Då det var länge sedan jag senast tittade in hos Stagepool respektive Statist så vet jag ej om de i dagsläget annonserar ut filmarbetarjobb. När det gäller obetalda uppdrag kan du dock kontakta närmaste filmskaparförening. Eller kontakta de filmarbetare på Filmcafe som enligt sitt CV anser sig vara manusförfattare, regissör respektive producent. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Désirée Posted March 2, 2022 Share Posted March 2, 2022 Jag tror att nätverka är enda sättet att få den typen av jobb. Alla kortfilmer jag har varit inblandad i som manusförfattare har regissör och filmfotograf känt varandra sen tidigare. Alternativt kan du göra kortfilmer själv och se till att bli sedd. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melwa Posted December 7, 2023 Share Posted December 7, 2023 Man har verkligen aborträtt. Det är sant. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Désirée Posted December 7, 2023 Share Posted December 7, 2023 17 hours ago, Melwa skrev: Man har verkligen aborträtt. Det är sant. ??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melwa Posted December 7, 2023 Share Posted December 7, 2023 Tänkte det skulle vara en bra push. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts