Gå till innehåll

inspelning försvunnen på DVband


Haggan

Recommended Posts

Har ett stort problem som kanske inte går att lösa men som jag gärna vill ha lite klarhet kring. I vintras var jag ute och spelade in lite film med min kamera och skulle tanka in filmen på datorn nu i veckan. Tyckte dock att det var fruktansvärt lite material. Men så hittade jag ett parti i slutet på ett av banden som var lite konstigt. Det var såna där ränder, typ att videohuvudena var smutsiga men det varade bara nån sekund... sen slog det mig dock att klippet hade varit myckte längre men innan klippet hade det bara blått... så nu undrar jag om film bara kan försvinna så där? jag är nästan helt säker på att klippet varit längre?

Länk till kommentar
Share on other sites

Samma sak hände mig när jag skulle filma Junior SM på skidor, (vi stod för den officiella DVD:n så det var ju inte så kul att det blev så, men vi fixade ihop det ändå)

Vi filmade också när det var kallt, riktigt kallt ibland. Jag skulle tippa på att det var kylan som rådde för det i och med att det alldrig hänt mig tidigare med dessa kameror (Canon XM1) Om man försöker att hålla kameran varm på något vis så borde man klara sig. Det är riktigt irriterande i alla fall i och med att man aldrig vet när den får för sig att inte fånga något...

Länk till kommentar
Share on other sites

jo visst är det fruktansvärt irriterande att det bara försvinner, nåt annat som är läskigt är att jag har för mig att jag kollade igenom inspelningarna strax efter tagningarna och att allt såg bra ut... men antagligen så minns jag helt fel... hur som helst, det borde finnas typ sockor för kameror så att man kan filma även när det är lite kyligt det blir ju inte riktigt samma grej att göra om tagningarna i 15 gradigt solsken när resten av filmen utspelas med 15 centimeter snö.

Länk till kommentar
Share on other sites

Låter väldigt skumt har en del inspelningar som är inspelade i över 20 minusgrader, inga problem med dom banden, men gör det inte igen. Då hade jag ingen koll på att kameror kunde gå sönder, eller jag tänkte att risken är så liten att det händer något, men det tycks hända en massa när jag läser i olika forum. Men det jag redan har inspelat i kylan, kan jag se utan dropouts i alla fall. Dock blev de imma på linsen då jag gick in i värmen o filma, blev som ett softfilter när man tittar på filmen.

 

Är numera rädd om min kamera.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag förlorade material som fans på bandet och hade använts.

När jag för andra gången tänkte använda materialet från dv bandet så var det bara små bitar kvar, riktigt iriterande! och jag hade inte rört bandet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...