Gå till innehåll

Officiella filmtips-tråden


_nemo_

Recommended Posts

[citat=walfridson]Kan tipsa rätt grovt, se mindre Hollywood och mer från andra delar av världen.[/citat]

 

måste säga att jag håller med, det är mycket snack om filmer som nyligen var uppe i oskar galan. det görs så otroligt mycket bra film, som har svårt att spridas pågrund av att usa i stort sätt har lite av ett film monopol i väst världen. bara för att en film inte är lanserad av stora filmföretag och pr firmor betyder det inte att den inte är bra

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=skogdoom]Kan tipsa om en japansk scifi-rulle som heter Casshern. Bygger på en gammal anime-serie och den är helt suverän.

 

Vacker, bra story, skön musik, anime-känsla trots att det är en vanlig spelfilm, kort och gott ett måste. Det är både synd och skam att den inte gått upp på bio här i Sverige.[/citat]

 

Eftersom man är smått galen i anime så väckte detta mitt intresse, ska genast kolla upp den, tack för tipset :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Filip]"The life aquatic with Steven Zissou"

 

Med Bill Murray o Owen Wilson

 

Den är rätt grym på sina ställen, bättre än royal tennenbaums[/citat]

 

Såg den igår, och jag älskade den.

Äntligen efter flera månader (känns det iaf som) har man sett en riktigt bra film igen. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som är så bra med den, ge mig ett par dagar kanske jag har kommit på det :)

Bill Murray är iaf i toppform.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]

 

Såg den igår, och jag älskade den.

Äntligen efter flera månader (känns det iaf som) har man sett en riktigt bra film igen. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som är så bra med den, ge mig ett par dagar kanske jag har kommit på det :)

Bill Murray är iaf i toppform.[/citat]

 

Den har den rätta känslan på nåt sätt,... Scenen när han flippar på skurkarna i morgonrock e riktigt grym.

 

+ bra musik också

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_][citat=skogdoom]Kan tipsa om en japansk scifi-rulle som heter Casshern. Bygger på en gammal anime-serie och den är helt suverän.

 

Vacker, bra story, skön musik, anime-känsla trots att det är en vanlig spelfilm, kort och gott ett måste. Det är både synd och skam att den inte gått upp på bio här i Sverige.[/citat]

 

Eftersom man är smått galen i anime så väckte detta mitt intresse, ska genast kolla upp den, tack för tipset :)[/citat]

 

Finns att köpa http://www.dvdstockholm.com , köpte mitt ex där. Gillar man anime måste man se Casshern, grymt snygg rulle. Killen som gjort är tydligen en av Asiens främsta musikvideoregissörer, det märks. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har sett väldigt få anime-filmer, men de jag har sätt har jag gillar skarpt, nu när det visar sig att det finns en del fans av genren här på forumet tänkte jag fråga om en grejj.

Såg en anime för ett tag sedan och jag har för mig att den hette "beautiful days", hittade den dock inte på imdb och då börjar man ju undra, eftersom det gamla ordspråket "finns det inte på internet så finns det inte i verkligheten" aldrig ljuger. Kanske har jag bara drömt ihop det? =)

Nä, men iaf så tyckte jag att den var helt underbar, extremt skön känsla över hela filmen och underbar musik.

Undrar om någon kanske sett den och kommer ihåg om den ny heter det jag tror den heter. Den handlar iaf (lite vagt, var längesedan jag såg den) om att en del av mänskligheten har förslavat den andra. Mästarna bor i en högteknoligisk borg inne i ett berg medan den förslavade delen bor utanför i en stad som är helt förslummad. Av någon anledning så skiner heller aldrig solen i detta land. Två ungdomar som varit förälskade som barn men sedan skilts åt (den ena till mästarna och den andra till slavarna) ställs mot varandra när de förslavade gör uppror för att få tillbaks sitt land och sin sol.

Hmm.. a det där låter ju sjukt flummigt, men hoppas någon har sett den!

Länk till kommentar
Share on other sites

Kände mig tvungen att gå på bio i söndags och kolla på nån film (stora bio-dagen) och eftersom jag sett i stort sett allt som går på bio just nu så fick det bli "Gisslan".

 

Grymt snygg, spännande, bra handling (nåja..), grym score.....en jäkla bra film helt enkelt, totalt överraskad blev jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...