Jump to content

Klippen blir pixliga i Vegas 5.0

erreth
 Share

Recommended Posts

[citat=erreth]öppnade mitt filmprojekt precis och alla klipp är helt pixliga och fula.. har alldrig varit såhär innan..

kan tillägga att alla mina filmer har blivit såhär..[/citat]

Har du kollat kärpan på linsen och ljus styrkan det kan bli konstigt då

nä asså jag har redigerat typ varannan dag i typ tre veckor nu och öppnar up projektet som precis som vilken annan dag och ser detta.. lagt ner min själ i redigeringen till denna film.. vore förjävligt om detta inte går att åtgärda

jo men det är sån oskriven svenska som ett ord bara ha hamnat framför ett annat så används det bara där, begår kan användas i många meningar men eftersom man har satt gemet med självmord gör man inte det.. intressant sånt där =)

förresten.. fixade problemet nu, vet inte vad jag gjorde dock

[citat=erreth]jo men det är sån oskriven svenska som ett ord bara ha hamnat framför ett annat så används det bara där, begår kan användas i många meningar men eftersom man har satt gemet med självmord gör man inte det.. intressant sånt där =)[/citat]

Har ingen aning vad du menar även om jag har ett G i svenska. Borde ha fått VG...

Hejsan!

Jag redigerar inte på PC längre men har kört lite Vegas 5 innan när jag skulle bestämma mig för vilket program jag skulle köra med, så denna beskrivningen kan bli lite flummig då jag varken sitter vid en PC eller Vegas.

Till saken. Jag tror att det kan vara antingen att du kör med mycket tunga filter eller nått som äter upp din cpu kraft. Detta skulle resultera i att bilden hackar och ser pixlig ut. Eller (detta är en trevare) att du råkat ändra något i projectsetings eller vad det hette. Finns en egen flik som påverkar hela projectet i någon av menyerna. Jag kommer dock inte ihåg exakt vad den heter.

Mitt råd till dig är, prova att stänga av alla efekter för ditt lilla prev. fönster om du inte redan provat med det.

Lycka till.