Gå till innehåll

Kompositör VS Kompositör


_nemo_

Recommended Posts

Jag gillar Danny Elfman mer än Goldmith. Även fast Goldsmith är lite mer av en legend, jag gillar soundtracket till supergirl nästan mest av allt som Goldsmith har gjort, sen självklart Alien osv.

 

Men som sagt Elfman, hur bra som helst. Favoriter med honom:

 

Spiderman

Batman

Nightmare before christmas

Sleepy Hollow

Mars attacks

frighteners

mission impossible

Temat till army of darkness är knäckande

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=final_cut][citat=_nemo_]jag gillar soundtracket till supergirl nästan mest av allt som Goldsmith har gjort [/citat]

 

Då har du nog inte hört CHINATOWN...[/citat]

 

Den är också grym, men Supergirl är så förvånande bra.

Vem förväntar sig liksom att höra sådan otroligt bra musik i en film som supergirl??

Länk till kommentar
Share on other sites

För mig är det solklart att Danny Elfman är bättre... Håller med nemo om filmerna han tar upp. Vet inte vad mer jag kan säga... jo ett minus var när han gjorde musik till The Hulk, men det var Angs fel för han ville inte att musiken skulle låta som Elfman brukar göra... Men Danny är nästan en Gud när det handlar om filmmusik enligt mig

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Jag väljer också Morricone.

Och det här kommer att låta så tråkigt, men jag tycker att soundtracket till "The good, the bad & the ugly" är hans bästa.[/citat]

 

 

Tråkigt att det är hans bästa vet jag inte... men det är riktigt bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Eiik][citat=_nemo_]Jag väljer också Morricone.

Och det här kommer att låta så tråkigt, men jag tycker att soundtracket till "The good, the bad & the ugly" är hans bästa.[/citat]

 

 

Tråkigt att det är hans bästa vet jag inte... men det är riktigt bra.[/citat]

 

Inte tråkigt att det är hans bästa.....bara det att det kanske låter tråkigt att inte komma med något mer okänt han gjort :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=final_cut]Vad tycks om Basil Poladouris´medeltidsstämma till Verhoevens Flesh + Blood (1985). En av mina favoriter...

 

http://www.moviegrooves.com/m3u/fleshblood-low-all.m3u[/citat]

 

Länken funkar inte för mig....Poladouris har aldrig gjort något som stått ut, jag har aldrig sett en film och tänkt att musiken är grym, och sen att det visat sig vara han som gjort den. Men men, jag gillar ändå musiken till Robocop och Conan barbaren. Har ju dock inte hört musiken till flesh+blood....

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Länken funkar inte för mig....[/citat]

 

Försök antingen med nedanstående länk och finn din väg till smakprovet,

http://www.moviegrooves.com/shop/flesh+bloodsoundtrack.htm

eller så är det bara att googla fram "flesh + blood soundtrack".

 

[citat=_nemo_]Poladouris har aldrig gjort något som stått ut, jag har aldrig sett en film och tänkt att musiken är grym, och sen att det visat sig vara han som gjort den. Men men, jag gillar ändå musiken till Robocop och Conan barbaren. Har ju dock inte hört musiken till flesh+blood....[/citat]

 

Han är en av många favoriter. Har för övrigt även gjort musiken till Straship Troopers - alltför pampig för mig, men ni lär kanske gilla den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...