Jump to content

Recommended Posts

Posted

Händer mig ibland om jag har kameran inkopplad i datorn och fotfarande på, sen kommer ljudet tillbaka när jag stänger kameran,, lite skumt men så e det.

Posted

[citat=Asterix]När jag ska dra över vissa videos till en sequence försvinner ljudet på audio-spåret.[/citat]

Drar du dina videos till timeline från Source Window eller från Project Window?

Jag gissar på att dragit från Source Window och att du någon gång klickat på knappen längst ned till höger i Source Window. Den bestämmer om du skall ta bara video, bara audio eller både video och audio.

Har du den inställd på att bara ta video så händer precis det du beskriver, att ljudet inte följer med.

/Roger

Posted

Annan trolig förklaring är att du fångat klippen i annat program för att sen använda PPro 1.7 för redigeringen. Då gäller det att klippen exakt samma sample rate mm som PPro-projektet. Är det 16-bitsljud och 32 kHz på klippen så måste projektet ha samma inställningart när projektet definieras.

Posted

[citat=Gussyl]Annan trolig förklaring är att du fångat klippen i annat program för att sen använda PPro 1.7 för redigeringen. Då gäller det att klippen exakt samma sample rate mm som PPro-projektet. Är det 16-bitsljud och 32 kHz på klippen så måste projektet ha samma inställningart när projektet definieras.[/citat]

Nej, det går utmärkt att ta in 12-bitars ljud in i ett 16-bitars project och vice versa. Man får iofs problem med ljudet om man tar in 12-bitarsljud in i ett 16-bitarsproject, men ljudet försvinner aldrig om/när man gör det. Vilka problem man får är en helt annan historia...

Det går även att blanda 16-bit 32Khz med 16-bit 48Khz men man får problem, men ljudet uteblir inte om man gör det.

Men visst, man skall alltid ta in 12-bitarsljud 32Khz in i ett 12-bitarsproject och 16-bitarsljud 48Khz skall in i ett 16-bitarsproject.

/Roger