frehåk Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 Tja! Har en XM-2:a! Filmade revy och tog in ljudet i kameran från ljudkillens mixerbord. När jag la in det hela i premiere så visade det sig att det ligger ett litet brus och brum på ljudet. Kan jag minska detta på något sätt i Audio effects? Prövade med DeNoiser och det hjälpte till en del! Hjälp tack!!! /F. 0 Quote
gogg Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 Prövat att EQ:a? Detta kan hjälpa en hel del om du tar bort det understa registret (lo-cut). /Jonas 0 Quote
Nizze Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 Har själv haft samma problem så jag sökte på google och hittade denna sida. http://www.creativecow.net/show.php?forumid=1&page=/articles/total_training/AUD15/Noise_Reduction/index.html KLicka (höger klicka välj "spara mål som" om du vill ha den på datorn) på bilden längre ner på sidan. Han kan sina grejer, det är bara å följa med. 0 Quote
Christian van Caine Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 Jag skulle rakt av rekomendera Waves Denoiser & DeHummer! Åtminstonde DeHummern är lite pillig, men vill man ha kvar ljudkvaliten så har man inte möe val. Dom är plugins för båda VST & DX förresten :-) 0 Quote
Peter R Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Adobe Audition 1,5 har en suverän funktion som kan plocka bort oönskat ljud. Välj ett parti där det endast finns det oönskade ljudet, markerat det och ange att det skall bort. Markera hela ljudspåret och välj att ta bort missljudet och vipps... kanonresultat på ett snabbt sätt. 0 Quote
Luzer Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 Waves pluggar Xnoise för att ta bort brus har jag lyckats bäst med hittills. Man får vara försiktig på vissa ljud dock för du förstör nästan alltid grundljudet lite grand. Det finns andra X-pluggar också för att ta bort andra skumma ljud, klick och minska dist etc. Alla finns att tanka ner en demoversion av på waves hemsida. Hela "Broadcast and production"-bundle´n är jättebra förövrigt för ljudläggning av film, där är hela X-paketet med. Och dom finns självklart även som Rtas. 0 Quote
Recommended Posts