Gå till innehåll

Problem med brus och brum!


frehåk

Recommended Posts

Tja!

Har en XM-2:a!

Filmade revy och tog in ljudet i kameran från ljudkillens mixerbord.

När jag la in det hela i premiere så visade det sig att det ligger ett litet brus och brum på ljudet. Kan jag minska detta på något sätt i Audio effects?

Prövade med DeNoiser och det hjälpte till en del!

Hjälp tack!!!

/F.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har själv haft samma problem så jag sökte på google och hittade denna sida.

 

http://www.creativecow.net/show.php?forumid=1&page=/articles/total_training/AUD15/Noise_Reduction/index.html

 

KLicka (höger klicka välj "spara mål som" om du vill ha den på datorn) på bilden längre ner på sidan.

 

Han kan sina grejer, det är bara å följa med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Adobe Audition 1,5 har en suverän funktion som kan plocka bort oönskat ljud.

 

Välj ett parti där det endast finns det oönskade ljudet, markerat det och ange att det skall bort. Markera hela ljudspåret och välj att ta bort missljudet och vipps... kanonresultat på ett snabbt sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Waves pluggar Xnoise för att ta bort brus har jag lyckats bäst med hittills. Man får vara försiktig på vissa ljud dock för du förstör nästan alltid grundljudet lite grand. Det finns andra X-pluggar också för att ta bort andra skumma ljud, klick och minska dist etc. Alla finns att tanka ner en demoversion av på waves hemsida. Hela "Broadcast and production"-bundle´n är jättebra förövrigt för ljudläggning av film, där är hela X-paketet med.

Och dom finns självklart även som Rtas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...