big_evert Posted March 30, 2003 Posted March 30, 2003 jag såg Hitchcocks Psycho för första gången idag... jag tycker att den var bra och att den var spännande...men kanske skulle den bli bättre lite mer rörliga bilder och bättre bild...vad sägs om en förnyelse av filmen....det borde dem göra tycker jag..dessutom så är det väll inte så många som kollar på filmer från 1960 nu kanske.. 0 Quote
big_evert Posted March 30, 2003 Author Posted March 30, 2003 såg visst nu att det fanns en Psycho från 1998...någon som sett den?...såg dessutom att Joseph Stefano hade skrivit manus till både den från 1960 och den från 1998....är det samma manus eller? 0 Quote
Opus Posted March 30, 2003 Posted March 30, 2003 Det är exakt samma film fast andra skådespelare och i färg typ. Och mycket mycket sämre... Det är typ samma bildvinklar och allting, i stort sett... uscha.. varför ska man envisas om att göra nyversioner av filmer? Lär er älska de gamla istället, finns ingen som helst motivation till att göra om ett mästerverk.. det enda är för att tjäna pengar.. /A. 0 Quote
big_evert Posted March 30, 2003 Author Posted March 30, 2003 jaja...det verkar ju rätt meningslöst...det är väll som du skriver...dem tjänar mycket pengar...men det kan väll inte vara nått roligt att göra en film som redan gjorts.. 0 Quote
Wallin Posted May 28, 2004 Posted May 28, 2004 I versionen från 1998 utspelar sig allt i modern tid när världen hade fått färg, vilket drar ner den mörka känslan av härligt svart-vitt en aning :-P I den filmen står bruden i ett badkar när hon mördas, och eftersom den ursprungliga "duschscenen" var den främsta anledningen att man (i alla fall jag) såg filmen, så drar badkaret ner betyget ytterligare. Face it, man kan inte göra modern färgfilm på exakt samma sätt som med klassisk svart-vit. 0 Quote
Ufosxm Posted May 29, 2004 Posted May 29, 2004 Tycker att den gamla Psycho är helt underbar. Det är en skitbra vändning mitt i filmen då bruden blir mördad i duschen och historien sen går över till privatdetektiven. Fantastiskt =) 0 Quote
Recommended Posts