Gå till innehåll

Psycho!


big_evert

Recommended Posts

jag såg Hitchcocks Psycho för första gången idag... jag tycker att den var bra och att den var spännande...men kanske skulle den bli bättre lite mer rörliga bilder och bättre bild...vad sägs om en förnyelse av filmen....det borde dem göra tycker jag..dessutom så är det väll inte så många som kollar på filmer från 1960 nu kanske..

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är exakt samma film fast andra skådespelare och i färg typ. Och mycket mycket sämre... Det är typ samma bildvinklar och allting, i stort sett... uscha.. varför ska man envisas om att göra nyversioner av filmer? Lär er älska de gamla istället, finns ingen som helst motivation till att göra om ett mästerverk.. det enda är för att tjäna pengar..

 

/A.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

I versionen från 1998 utspelar sig allt i modern tid när världen hade fått färg, vilket drar ner den mörka känslan av härligt svart-vitt en aning :-P

 

I den filmen står bruden i ett badkar när hon mördas, och eftersom den ursprungliga "duschscenen" var den främsta anledningen att man (i alla fall jag) såg filmen, så drar badkaret ner betyget ytterligare.

 

Face it, man kan inte göra modern färgfilm på exakt samma sätt som med klassisk svart-vit.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...