Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vill du ha hjälp med uppslag?

I så fall har jag nog en del. Som komiker har jag skapat mycket kring dålig psykiatri. Adolf Galenos är korrumperad chefsöverläkare på psykiatriska kliniken Råttboet som ligger på Giftblandarvägen 13 i utkanten av Grönköping.

Postad

Uppfattat drama. Men The Constant Gardener har jag ej sett så jag vet inget om innehållet.

Jag tänker så här. Mutkolv beställer medicin till sjukvården. Utan att ana att någon närstående kommer att uppsöka sjukvården. Den närstående får följaktligen olämplig medicin.

Som mutkolv tänkte jag snarast en sexköpare, och att den närstående är hans favoritprostituerad, men har du bättre förslag så gärna för mig. Poängen med mitt förslag är att kvinnan får underlivsproblem, så att hon ej längre kan prostituera sig. Vilket ger mutkolven tankeställare.

Postad

Väldigt intressant. Gillar verkligen det.

Läkaren i min story har blivit korrumperad av ett läkemedelsbolag via läkemedelskonsulter. Där "testar" de läkemedel på de äldre på boendet.

Postad

Hm. De som "testar" mediciner på gamlingarna anar inte att någon av dem har anhörig som jobbar på relevant plats.

Någon gör anmälan till tillsynsmyndighet. Noll resultat eftersom tillsynsmyndigheter rekryterar sin personal från de myndigheter som de utövar tillsyn över. Så personalen vill ej kritisera sina tidigare arbetskamrater.

Läkemedelskonsulenten har ibland besökt fabriken där medicinerna tillverkas. Pga vårdslöshet har han då andats in en del kemikalier, så att han beter sig onormalt.

Läkaren blir förvarnad om inspektion. Han beslutar sig för att supa inspektörerna under bordet. Och spetsar spriten med läkemedel, med oväntat resultat.

Är det ungefär så du tänker?

Postad

Hej,

För att vara lite tråkig så blir det inga luncher med inspektörer men de kan få i sig narkotiska läkemedel via provrör utan handskar etc. om ni vill ha en mer verklig bild att detta. Annars är iden bra. Jag tycker den är klart värd att arbeta vidare med. 

Postad

Hej!

Vi tänker väldigt lika. Jätteintressant idé. Har jobbat mycket med läkaren min story som är antagonisten. Protagonisten är en man, ensam far med utländsk bakgrund. Han kommer att börja jobba på boendet  och börja misstänka att något lurt pågår.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...