Heradi Postad 29 december 2020 Postad 29 december 2020 Någon härlig själ som möjligtvis har lite tid över och vill snacka filmmanus. Sitter på en idé som jag bara vill få ur mig. 0 Citera
Tegelhuve Postad 29 december 2020 Postad 29 december 2020 Jupp. Vad är berättelsens grundide'? 0 Citera
Heradi Postad 29 december 2020 Författare Postad 29 december 2020 2 hours ago, Tegelhuve skrev: Jupp. Vad är berättelsens grundide'? Läkemedelskorruption inom vården. 0 Citera
ghijohansson Postad 29 december 2020 Postad 29 december 2020 Vill du ha hjälp med uppslag? I så fall har jag nog en del. Som komiker har jag skapat mycket kring dålig psykiatri. Adolf Galenos är korrumperad chefsöverläkare på psykiatriska kliniken Råttboet som ligger på Giftblandarvägen 13 i utkanten av Grönköping. 0 Citera
Heradi Postad 29 december 2020 Författare Postad 29 december 2020 Det hade hemskt gärna velat ta del av. Har nämligen en liknande karaktär i min story. 0 Citera
Tegelhuve Postad 29 december 2020 Postad 29 december 2020 Ha-ha. Giftblandarvägen. Mycket roligt. Vilken genre, var min nästa fråga, nu är tom subgenren klar. Låter riktigt bra såhär långt. 0 Citera
Heradi Postad 29 december 2020 Författare Postad 29 december 2020 Det är drama. Tänk, The Constant Gardener. 0 Citera
ghijohansson Postad 30 december 2020 Postad 30 december 2020 Uppfattat drama. Men The Constant Gardener har jag ej sett så jag vet inget om innehållet. Jag tänker så här. Mutkolv beställer medicin till sjukvården. Utan att ana att någon närstående kommer att uppsöka sjukvården. Den närstående får följaktligen olämplig medicin. Som mutkolv tänkte jag snarast en sexköpare, och att den närstående är hans favoritprostituerad, men har du bättre förslag så gärna för mig. Poängen med mitt förslag är att kvinnan får underlivsproblem, så att hon ej längre kan prostituera sig. Vilket ger mutkolven tankeställare. 0 Citera
Heradi Postad 30 december 2020 Författare Postad 30 december 2020 Väldigt intressant. Gillar verkligen det. Läkaren i min story har blivit korrumperad av ett läkemedelsbolag via läkemedelskonsulter. Där "testar" de läkemedel på de äldre på boendet. 0 Citera
ghijohansson Postad 31 december 2020 Postad 31 december 2020 Hm. De som "testar" mediciner på gamlingarna anar inte att någon av dem har anhörig som jobbar på relevant plats. Någon gör anmälan till tillsynsmyndighet. Noll resultat eftersom tillsynsmyndigheter rekryterar sin personal från de myndigheter som de utövar tillsyn över. Så personalen vill ej kritisera sina tidigare arbetskamrater. Läkemedelskonsulenten har ibland besökt fabriken där medicinerna tillverkas. Pga vårdslöshet har han då andats in en del kemikalier, så att han beter sig onormalt. Läkaren blir förvarnad om inspektion. Han beslutar sig för att supa inspektörerna under bordet. Och spetsar spriten med läkemedel, med oväntat resultat. Är det ungefär så du tänker? 0 Citera
CLM Postad 4 januari 2021 Postad 4 januari 2021 Hej, För att vara lite tråkig så blir det inga luncher med inspektörer men de kan få i sig narkotiska läkemedel via provrör utan handskar etc. om ni vill ha en mer verklig bild att detta. Annars är iden bra. Jag tycker den är klart värd att arbeta vidare med. 0 Citera
ghijohansson Postad 4 januari 2021 Postad 4 januari 2021 För den händelse att du vill diskutera vidare med mig så skickade jag just PM med min e-postadress. Vi bor ju nära varandra. 0 Citera
Heradi Postad 4 januari 2021 Författare Postad 4 januari 2021 Hej! Vi tänker väldigt lika. Jätteintressant idé. Har jobbat mycket med läkaren min story som är antagonisten. Protagonisten är en man, ensam far med utländsk bakgrund. Han kommer att börja jobba på boendet och börja misstänka att något lurt pågår. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.