ghijohansson Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Jag är intresserad av att hitta någon hemsida som erbjuder "free online pitch". I praktiken på engelska för det finns väl knappast någon sådan sida på svenska. Jag hittade inget när jag googlade. Ja, jag inser att idé kan bli stulen. Men de idéer som jag funderar på att lägga upp är baserade på min vetenskapliga forskning. Så idéerna går bara att använda om jag berättar mer än det jag postar. Jag har alltså uppslag för sword-and-sandal, tidsresa, alternativt något som liknar "Da Vinci-koden" eller "Indiana Jones". Knappast intressant för svenska filmbolag. Men det vore kul att bli kompis med någon någorlunda väletablerad manusförfattare. 0 Quote
Bylundjonas Posted May 18, 2020 Posted May 18, 2020 Definiera "Free online pitch" är det att du själv lägger upp en pitch och hoppas att producenter från USA ser den och tar kontakt med dig för ett samarbete ? 0 Quote
Tegelhuve Posted May 18, 2020 Posted May 18, 2020 Det kostar normalt att pitcha, men Stage 32. Där kan man lägga upp loglines, hela manus och samtala med folk. Där är en del etablerade manusförfattare aktiva. 0 Quote
ghijohansson Posted May 19, 2020 Author Posted May 19, 2020 Tack för tipset om stage32, det ska jag titta närmare på. Angående vad jag menar med att pitcha så har jag idéer i olika utvecklingsstadier. Så det viktiga är att kunna bolla idéer, på ett eller annat sätt. 0 Quote
Tegelhuve Posted May 19, 2020 Posted May 19, 2020 Låter bra och realistiskt. På Stage 32 kan du gå på författares profilsida och hitta lämpliga författare. Mycket många där är utomordentligt avancerade - otroligt duktiga. På profilsidan hittar du en "Add to network" knapp. När du klickar där frågas den andra om den accepterar. När dom gör det kan du skriva personliga meddelanden. 0 Quote
Snoopy Posted August 9, 2020 Posted August 9, 2020 Det kostar normalt att pitcha, men Stage 32. Där kan man lägga upp loglines, hela manus och samtala med folk. Där är en del etablerade manusförfattare aktiva. ja det är det bästa valet 0 Quote
Recommended Posts