Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

På internet hittade jag en lång text om filmskapande. När det gäller filmgenrer så kopierade jag följande :

Western Dreaming: The Western World Is Dying For Want Of A Story, John Carroll, Harper Collins, Sydney Australia 2001. “9 CORE THEMES” :1. the virtuous whore2. the troubled hero3. salvation by a god4. soulmate love5. the mother6. the value of work 7. fate8. the origin of evil9. self-sacrifice.

Någon som vet vad dessa 9 genrer betyder?

Carrolls bok tycks i Sverige endast ha inköpts av Kungliga Biblioteket, och det vore trevligt om någon kan informera mig utan att jag behöver låna boken på fjärrlån. Å andra sidan, om det är omöjligt att berätta kort vad han menar så är det nog bäst att jag lånar boken.

Postad

Efter att ha läst ditt svar så kollade jag googles butik, men nej de har inte boken.

Nå, ingen större panik. Jag kan låna gratis på fjärrlån, men man vet aldrig i förväg hur lång tid det tar.

• 1 månad senare...
  • Pace ändrade titeln till Fråga kring John Carroll, hans 9 Core Themes

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...