ghijohansson Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 På internet hittade jag en lång text om filmskapande. När det gäller filmgenrer så kopierade jag följande : Western Dreaming: The Western World Is Dying For Want Of A Story, John Carroll, Harper Collins, Sydney Australia 2001. “9 CORE THEMES” :1. the virtuous whore2. the troubled hero3. salvation by a god4. soulmate love5. the mother6. the value of work 7. fate8. the origin of evil9. self-sacrifice. Någon som vet vad dessa 9 genrer betyder? Carrolls bok tycks i Sverige endast ha inköpts av Kungliga Biblioteket, och det vore trevligt om någon kan informera mig utan att jag behöver låna boken på fjärrlån. Å andra sidan, om det är omöjligt att berätta kort vad han menar så är det nog bäst att jag lånar boken. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bylundjonas Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Har du kollat googles play butik? De har e-böcker och ljudböcker där. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghijohansson Posted October 1, 2019 Author Share Posted October 1, 2019 Efter att ha läst ditt svar så kollade jag googles butik, men nej de har inte boken. Nå, ingen större panik. Jag kan låna gratis på fjärrlån, men man vet aldrig i förväg hur lång tid det tar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghijohansson Posted November 20, 2019 Author Share Posted November 20, 2019 Nu har jag haft tillfälle att läsa boken. Tyvärr hade jag missförstått så den innehåller inget som är relevant för manusförfattare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts