Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag är en ensam filmskapare i en liten stad i Sverige. Jag skulle gärna vilja filma mer saker men då jag är helt ensam så har jag ingen att filma. Alla andra jobbar och jag har semester.

Någon som har tips på vad man kan filma? Börjar bli trött på att filma snygga träd i skogen liksom.

Posted

Då du ej berättar var du bor så vet jag ej om det finns någon filmskaparförening i din närhet.

Gör som jag gjorde för ett år sedan när jag skulle spela in nollbudgetlångfilm men drabbades av katastrof. Jag tillverkade dockor som jag sedan filmade framför trickfilmningsbakgrund. En del av dem som stod för rösterna spelade in sig själva och skickade ljudfiler till mig, de andra spelade jag in hemma hos mig. Varpå jag i datorn kombinerade dockor, bakgrunder och röster.

Saknar du manus så kan du låna en bok med vitsar på biblioteket, eller utgå från vandringssägner. Så vida du inte vill göra en film som är så lång att det är relevant att utgå från teaterpjäs.

Alternativt, om du vill göra dokumentärfilm så brukar det ofta vara enkelt att göra konsumentupplysning.