Joel.N Postad 6 februari 2019 Postad 6 februari 2019 Hej! Jag använde detta teckensnitt i en gammal film, men har bytt dator o kommer inte ihåg vad denna "font" heter...? Tacksam för svar Mvh Joel Nylander 0 Citera
ghijohansson Postad 6 februari 2019 Postad 6 februari 2019 Jag är egentligen fel person att svara eftersom mina kunskaper i typografi är rudimentära. Men generellt sett råder språkförbistring när det gäller namn på typsnitt. Så risken är stor att likartade typsnitt heter olika i olika videoredigeringsprogram. En möjlighet är att du tar med en pappersutskrift av bilden till något större folkbibliotek och letar fram någon bok om typografi. Kan stå endera på signum A (om bokbranschen) eller signum P (grafisk teknik). Risken är dock stor att du ej hittar på det sättet eftersom typsnittet ser ovanligt ut. Alternativt att du besöker något museum för grafisk teknik. 0 Citera
Jonyverse Postad 14 mars 2019 Postad 14 mars 2019 Hej! Jag använde detta teckensnitt i en gammal film, men har bytt dator o kommer inte ihåg vad denna "font" heter...? Tacksam för svar Mvh Joel Nylander Den kan vara modifierad och skulle kunna ha sitt ursprung i de här. 0 Citera
Joel.N Postad 14 mars 2019 Författare Postad 14 mars 2019 Tack Jonyverse! Du är verkligen på rätt spår... Men jag vet att jag laddade hem en font som jag inte själv behövde modifiera, utan den var helt klar... 0 Citera
Jonyverse Postad 10 juli 2019 Postad 10 juli 2019 Det är inte ovanligt att typsnittsintresserade personer gör egna eller modifierar ett typsnitt och lägger upp någonstans. Om det inte blivit vida spritt så kan det vara svårt att hitta. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.