Joel.N Posted February 6, 2019 Posted February 6, 2019 Hej! Jag använde detta teckensnitt i en gammal film, men har bytt dator o kommer inte ihåg vad denna "font" heter...? Tacksam för svar Mvh Joel Nylander 0 Quote
ghijohansson Posted February 6, 2019 Posted February 6, 2019 Jag är egentligen fel person att svara eftersom mina kunskaper i typografi är rudimentära. Men generellt sett råder språkförbistring när det gäller namn på typsnitt. Så risken är stor att likartade typsnitt heter olika i olika videoredigeringsprogram. En möjlighet är att du tar med en pappersutskrift av bilden till något större folkbibliotek och letar fram någon bok om typografi. Kan stå endera på signum A (om bokbranschen) eller signum P (grafisk teknik). Risken är dock stor att du ej hittar på det sättet eftersom typsnittet ser ovanligt ut. Alternativt att du besöker något museum för grafisk teknik. 0 Quote
Jonyverse Posted March 14, 2019 Posted March 14, 2019 Hej! Jag använde detta teckensnitt i en gammal film, men har bytt dator o kommer inte ihåg vad denna "font" heter...? Tacksam för svar Mvh Joel Nylander Den kan vara modifierad och skulle kunna ha sitt ursprung i de här. 0 Quote
Joel.N Posted March 14, 2019 Author Posted March 14, 2019 Tack Jonyverse! Du är verkligen på rätt spår... Men jag vet att jag laddade hem en font som jag inte själv behövde modifiera, utan den var helt klar... 0 Quote
Jonyverse Posted July 10, 2019 Posted July 10, 2019 Det är inte ovanligt att typsnittsintresserade personer gör egna eller modifierar ett typsnitt och lägger upp någonstans. Om det inte blivit vida spritt så kan det vara svårt att hitta. 0 Quote
Recommended Posts