Biffen Postad 21 mars 2005 Postad 21 mars 2005 Använder mig av en Panasonic NV-GS70.....Jag undrar om man kan få sitt dv material att se lite mer cleant ut....Det ser ju ofta ganska grovkorningt ut...Jag har magic bullet o så men de känns inte alltid 100 procentigt ut...någon som har något tips? 0 Citera
Christian van Caine Postad 21 mars 2005 Postad 21 mars 2005 Har du spelat in med mycket Gain? Sånt kan ställa till mycket problem. Annars gäller tyvärr Skit in/Skit ut. Det går att lägga brusfilter & lite sånt, men det blir i praktiken aldrig lika bra som om du hade spelat in perfekt från början tyvärr. Sen känner jag iof inte till kameran heller, vad är det för typ kamera? Antal chip & sånt? 0 Citera
Biffen Postad 21 mars 2005 Författare Postad 21 mars 2005 nån gång förminskade ja bilden så den precis matchade säkerhetsmarginalerna.....med hyffsat resultat......men de e ju ingen varaktig lösning.....får väl ta o köpa en fetare kamera lr något.... 0 Citera
Mickels Postad 22 mars 2005 Postad 22 mars 2005 [citat=Biffen]3 chippare...[/citat] Att det är 3CCD säger egentligen inte så mycket om kameran och det hänger inte bara på att färgerna blir bra för att bilden ska bli bra. 0 Citera
EzekielMartyr Postad 22 mars 2005 Postad 22 mars 2005 Grain är snyggt ju! :D Ger en skitig och otrevlig känsla. Fast jag föredrar ändå att filma så cleant som möjligt och lägga på grain i redigeringen...då kan man ju få det exakt som man vill ha det. :) 0 Citera
gunnar_g Postad 23 mars 2005 Postad 23 mars 2005 Borde det inte ha å göra med hur pass ljuskänslig kamera du har. Det känns som det är luxantalet som är det som kan avgöra en sådan sak 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.