Gå till innehåll

Subtitle Workshop


viktor_j

Recommended Posts

Ja, det är ju en bra fråga. Du säger inte i vad eller hur du gjort din subtitle, men titeln tyder ju på att det är just Subtitle Workshop du använt. Med enbart premiere vet jag inte hur man gör eller ens om det går. Misstänker att det inte gör det. Du behöver förmodligen ett program för DVD-produktion, exempelvis Adobe Encore.

 

Subtitle Workshop kan exportera subtitles i ett textformat som (efter att man gjort om text-filen den sparar till Unicode) Encore kan importera och vips, så har man subtitles på sin DVD! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Personligen skulle jag rekomendera att lägga in subbarna som val-bara på DVD:n istället för att bränna in dom direkt i filmen!

Både mycket enklare & många (mig inkluderat) gillar att ibland kunna välja bort sånt.

 

Blev nyfiken på Subtitle Workshop förresten, hur är det att arbeta i & vilka text-format stöder det?? *nyf*

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]Personligen skulle jag rekomendera att lägga in subbarna som val-bara på DVD:n istället för att bränna in dom direkt i filmen!

Både mycket enklare & många (mig inkluderat) gillar att ibland kunna välja bort sånt.

 

Blev nyfiken på Subtitle Workshop förresten, hur är det att arbeta i & vilka text-format stöder det?? *nyf*[/citat]

 

Ja, i Encore blir de ju valbara på dvd'n!?

 

Nåväl, Subtitle Workshop? Jämfört med att skrive subs i Encore exempelvis så är det en dröm, helt underbart. (Men det kan ju bero på att stödet för subs i encore suger). Jag tycker det är helt okay att jobba i när man kommit in i själva arbetsflödet och kortkommandona så går det ganska fort kändes det som. Det stöder ett flertal textformat så du lär ju kunna hitta någonting som passar det du vill ha det till misstänker jag starkt. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ressigören][citat=viktor_j]Det finns en testversion av Adobe Encore på Adobes hemsida tror jag. Jag får ta en titt.[/citat]

 

Det finns något fantastiskt som kallas piratkopiering...[/citat]

 

Jag tänkte testa det från Adobes hemsida (lagligt:)) (men det verkar som man måste logga in). Jag laddar inte ner, det är olagligt och omoraliskt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...