Gå till innehåll

Scary Video - Short horror film


KristofferP

Recommended Posts

Hej

 

Här är mitt bidrag till Myrodereels kortfilmstävling.

 

 

 

 

Filmen handlar om en kille som tittar runt på webben efter något att döda tristessen med, han kommer över en "scary video" som visar sig vara läskigare än han trott.

 

Hoppas ni tycker om den och släng gärna iväg en röst om ni har lust :)

 

http://www.rode.com/myrodereel/watch/entry/2239

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag kunde inte placera mig i hans situation. Om han nu upptäcker att det finns en kamera som filmar honom, varför går han inte och kollar på kameran och plockar bort den? Sedan kanske det dyker upp en bild från en annan kamera i lägenheten eller whatever. Som det nu var kunde jag inte köpa det, så filmen föll platt för mig.

 

Det fanns inte heller någon koppling mellan poltergeistaktiviteten och kameramystiken. Det blev ett sammelsurium.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul med svar :) lights out är lite av inspiration för atmosfär och känsla, men hade inte någon direkt inspiration från paranormal (förutom övervakningsvinkeln), tanken kom mer från hur skulle the ring kunna fungera i ett mer modernt samhälle..

 

jbergman, tråkigt att du kände så, jag får försöka bättre till nästa gång :) men tänkte ändå försöka förklara lite till dina tankar, killen i filmen kan inte ta ner någon kamera eftersom det inte finns någon, när han tittar bak kan man se hörnet där kameran borde vara men det är ingen där.. tanken är att kvinnan är en form av energi skapad av det negativa hatet som finns på internet och att hon medvetet söker ut offer som utstrålar den negativa energin men det var svårt att få ut den informationen effektivt på tre minuter men live and learn :)

Länk till kommentar
Share on other sites

jbergman, tråkigt att du kände så, jag får försöka bättre till nästa gång :) men tänkte ändå försöka förklara lite till dina tankar, killen i filmen kan inte ta ner någon kamera eftersom det inte finns någon, när han tittar bak kan man se hörnet där kameran borde vara men det är ingen där.. tanken är att kvinnan är en form av energi skapad av det negativa hatet som finns på internet och att hon medvetet söker ut offer som utstrålar den negativa energin men det var svårt att få ut den informationen effektivt på tre minuter men live and learn :)

 

Ja vad fan, man lyckas inte alltid i allas ögon! Givet vad du var ute efter hade jag gjort det tydligare att det inte fanns någon kamera med att han stod och gnuggade på väggen där kameran borde vara samtidigt som datorskärmen i bakgrunden visade vad "kameran" såg. En dold minikamera behöver inte mer än en kvadratmillimeters öppning för att spana på en.

 

Jag gillar din idé med filmen men den faller lite mellan två stolar. Å ena sidan hade man kunnat göra något med skräcken för övervakning, å andra sidan hade man kunnat göra något av folks lust att hitta mer och mer obscena saker på nätet. Filmen hade vunnit på en mer genomtänkt idé. Poltergeistbiten med stolen hör fortfarande inte hemma någonstans.

 

Jag hoppas att du inte tar min kritik på fel sätt, för jag inser att det fanns en hel del begränsningar i fråga om tid när det gällde att göra filmen, istället bedömer jag filmen som om ni haft all tid i världen på er. Och det är ju så det är i verkligheten också.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha nädå kritik är alltid uppskattat, man blir ju hemmablind när man jobbar med film så att få veta att visa saker som man själv tyckte tydliga inte är det i någon annans ögon är alltid bra att ha koll på :) men jag tycker dock att det hade varit lite övertydligt att visa att han går upp och kollar närmare efter en kamera, hade med den scenen i en tidigare version av manuset men kände som sagt att den var lite onödig.

 

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att potergeistbiten inte hör hemma? eftersom övervakningskameran också är övernaturlig så ser jag en naturlig koppling mellan den och den mörka kvinnan men det kanske inte framkommer ordentligt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo det kunde ju vara en idee för att göra den större bilden tydligare, måste dock säga att jag inte tycker att allt behöver vara så förklarande men jag var tydligen lite för lite förklarande, så det tar jag med mig till nästa film :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...