Smörgåsmannen Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Du har fastnat i nån slags proffs fantasier eller nåt men skitsamma jag sänder just nu från mitt garage för att testa några objektiv. Men. Revilofoto jobbar för kommunfullmäktige. Pålitlighet är A-O när man levererar till kund och om det är "proffsfantasier", så får du väl tycka det. Det är dock ett försvinnande litet antal människor som har råd och intresse att köpa på sig en massa teknik för att testa objektiv i live-sändningar från ett garage, vågar jag påstå. 0 Quote
revilofoto Posted October 3, 2016 Author Posted October 3, 2016 Okej... :) Jag är tacksam för bådas input! :) Har precis beställt en maxad iMac 21.5". Behövs oavsett... Imorrn ska jag testa hemifrån att köra långa streamingar...och bevaka det på paddan/telefonen...elefantgräs i rörelse så att jag ser om det fryser... :) Vidiu blir nog uteslutet då jag behöver kopplingen till dator för att manövrera ärende och talare i fullmäktige via dator...eller kan jag göra det trots att Vidiu är kopplat? 0 Quote
Smörgåsmannen Posted October 4, 2016 Posted October 4, 2016 Okej... :) Jag är tacksam för bådas input! :) Har precis beställt en maxad iMac 21.5". Behövs oavsett... Imorrn ska jag testa hemifrån att köra långa streamingar...och bevaka det på paddan/telefonen...elefantgräs i rörelse så att jag ser om det fryser... :) Vidiu blir nog uteslutet då jag behöver kopplingen till dator för att manövrera ärende och talare i fullmäktige via dator...eller kan jag göra det trots att Vidiu är kopplat? Du menar ärende som i ett utlägg av grafik som du har på datorn? Det kan du ju också köra om du använder datorn som bildkälla via hdmi och kör grafiken till mixern där du byter mellan den, precis som du byter mellan kameror. 0 Quote
revilofoto Posted October 4, 2016 Author Posted October 4, 2016 Kom på att jag trots allt kan köra med en Vidue... Det är via streamingplattformen som ärenden och talare ändras, alltså via webben och då är det inget som påverkar Viduen. Den kan jag således koppla direkt till bildmixern... Dagens test med elefantgräs i rörelse fungerade inte riktigt...bilden frös efter ca 90min igen, precis som i den skarpa sändningen... Innan jag beslutar mig för att köpa en Vidue så tänkte jag prova andra streamingprogram... Förslag mottages...gärna gratis... :) 0 Quote
Smörgåsmannen Posted October 4, 2016 Posted October 4, 2016 Just program till mac verkar vara en bristvara, men Camtwist som Aettan ideligen nämnt kanske kan vara ett alternativ? Återkoppla gärna hur det fungerar, kanske kan komma undan så enkelt även jag - nästa gång jag kör en live-sändning. 0 Quote
Recommended Posts