fechofax Posted March 16, 2016 Posted March 16, 2016 Hej, försöker lära mig mer AE och filmade lite i ett rum med två fönster. Hur bär jag mig åt om jag vill sätta dit en annan miljö utanför som t.ex att rummet är en lägenhet i New York? mvh 0 Quote
ghijohansson Posted March 16, 2016 Posted March 16, 2016 Jag använder ej AE, så jag är egentligen fel person att yttra mig. Men, men. Om du filmar en dag när himlen utanför fönstret är knallblå så får du ju bluescreen. Eller filma nattetid när himlen är svart så kan du använda lumakey. Eller sätt upp affisch utanför fönstret. Just det, var snäll berätta mer om din situation så blir det lättare att hjälpa dig. 0 Quote
Magnuz Posted March 17, 2016 Posted March 17, 2016 Hej! Jag bifogar en bild hur jag skulle ha gjort! 1 Quote
fechofax Posted March 17, 2016 Author Posted March 17, 2016 Ah, men exakt vad jag var ute efter! Tack! 0 Quote
Max_H Posted March 22, 2016 Posted March 22, 2016 Fungerar om det är fast kamera. Om det är rörlig kamera eller om någon passerar framför fönstret, googla lite tutorials för Imagineer Mocha, som är ett tredjepartsprogram som följer med AE. 0 Quote
Recommended Posts