MaSaz9023 10 Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 Någon som har erfarenhet av att skicka en camerasolve till Maya från boujou? Jag har en bra solve som funkar i fusion och AE men i maya glider referenspunkterna. Målet är att fästa ett objekt för att sedan kunna rendera ut en sequence med bara mesh och materialen och inte mitt imgplane för att slutföra arbetet i antingen fusion eller AE. 0 Quote Link to post Share on other sites
jolt_jokern 10 Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Har du samma framerate? 0 Quote Link to post Share on other sites
Magnuz 10 Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Som Jolt_jokern skriver. Om du bara renderar ut mesh och materialen och inte imageplanen för att sedan importera maya-sekvensen i AE för att lägga ihop maya-sekvensken med den filmade sekvensen, så tror AE att maya-sekvensen är i 30 fps. Det blir inte så bra om man har det filmade materialet i en annan frame rate :p Högerklicka på maya-sekvensen i AE i projektfönstret --> Interperent Fottage och där ändrar du frame raten till den du har spelat in materialet med :) 0 Quote Link to post Share on other sites
MaSaz9023 10 Posted February 26, 2016 Author Share Posted February 26, 2016 Frameraten var givetvis fel men ändrade den och det ser fortfarande skumt ut. Jag kan ingenting om Maya, installerade det förra helgen men ganska säker på att det inte ska se ut såhär. Det är som att kameran och referencepointsen inte matchar samt att scalen från boujou är fel, men den borde man kunna rätta till i Maya? Nån får gärna hjälpa mig över skype, nästa vecka ska det riktiga materialet filmas och då måste jag ha en lösning! :) 0 Quote Link to post Share on other sites
jolt_jokern 10 Posted February 27, 2016 Share Posted February 27, 2016 Jag skickade ett PM 0 Quote Link to post Share on other sites
MaSaz9023 10 Posted August 24, 2016 Author Share Posted August 24, 2016 Efter flera månader har jag hittat en metod som fungerar! 1. Kolla framerate. 2. Importera en sequence som är exporterad namn.[#####].ext (.iff funkar bäst då maya är överdrivet känslig när det kommer till sequences) obs, siffror som namn kan också krångla märkte jag. 3. Sequencen la jag på ett plane som jag skapade i min 3d Camera under Environment. 4. Ändra view under Renderer > Legacy default eller High Qualtiy Viewport för att få planet att hålla sig perpendikelt till kameran. Detta blir mest som en note för mig själv men det kan säkert hjälpa någon mer som sliter sig i håret. 0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.