Gå till innehåll

Risico (2015) - James Bond Film


JB007

Recommended Posts

Hej!

 

Jag och mina vänner håller på med en så kallad fan film om James Bond. Vi är långt in i postproduktionsstadiet och filmen kommer släppas inom en månad så håll utkik efter den.

 

Teaser # 1:

Teaser # 2:

Teaser # 3:

Titellåten:

Smakprov på soundtracket 1:

Smakprov på soundtracket 2:

Smakprov på soundtracket 3:

 

Detta är vår sista film då jag och min kompis vill fokusera mer på våra specialintressen (filmmusik och ljuddesign). Jag står såklart för musiken i alla klippen jag länkat och sen skriver jag musik till själva filmen också. Min kompis står för ljuddesignen i alla klipp och också i filmen.

 

Mycket nöje!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar! Kul att du gillade den! :)

Jo det var tänkt att vara en liten blandning av alla de klassiska låtarna (Goldfinger, Thunderball, Diamonds are Forever och You Only Live Twice). Kul att jag och sångerskan lyckats förmedla just det :).

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Wow wow. Nu har ni överraskat mig positivt. Även om jag kollade den med extra förväntningar - den skulle ju ersätta Spectre premiären för mig. Verbalt får ni fulla poäng. Även det sättet ni kör alla favoritelementen från dom första Bondfilmerna, är verkligen utsökt. Egentligen vad ni har gjort är att utveckla ett TV format, och helt övertygande.

 

Titellåten instrumental är höjdpunktsmomentet i filmen för mig. Där kom det fram hur bra melodin är. När hon sjunger "risico" i refrängen skär det sig i mina öron av någon anledning. Det känns ansträngt på nåt vis. Även charmant i sig att ni öppnar filmen med brutala 180 graders brott och det ser ju inte speciellt övertygande ut. Men ändå har man på känn att ni som skrev, har något intressant på gång redan där.

 

Riktigt bra, trots alla amatörskavanker.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, det var det jag tänkte! :D

 

Tack än en gång. Min favorit är nog ändå Terence Young eftersom jag tycker mycket bra om alla hans filmer.

 

Min lista över regissörerna är:

1. Terence Young

2. Lewis Gilbert

3. Martin Campbell

4. Sam Mendes

5. John Glen

6. Guy Hamilton

7. Peter Hunt

8. Roger Spottiswoode

9. Michael Apted

10. Marc Forster

11. Lee Tamahori

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...