Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

vi såg att Voodoo film postat om en filmtävling där man skulle göra en kortfilm på 14 sekunder, så vi gjorde ett försök i helgen. Det var en utmaning!

Någon annan som har gjort ett bidrag eller planerar att göra något? Kände väl rätt spontant att det är svårt att hinna etablera så mycket på 14 sekunder, men det var kul att få vara lite kreativ! :)

Klimatkonflikten

Tack!

Posted

Ni kanske borde läst nyheten ordentligt: Gör kortfilm om hjärnan - vinn resa

Det handlar alltså inte om film som är utlyst av voodoofilm, utan av Hjärnfonden, och temat för filmen skall vara "hjärnpower".

Vad gäller själva filmen så såg jag ingen konflikt. Visst, avslag på ett förslag är väl ett steg åt det hållet, men det var inget som fick mig intresserad.

/Jakob

Posted

Hej Jakob,

vart i min text läser du in att Voodoo film utlyser film? Jag skrev att "Voodoo film postat om en filmtävling där man skulle göra en kortfilm på 14 sekunder". Jag såg nyheten på Voodoo film på Facebook tror jag det var om jag inte minns fel och jag är helt med dig gällande både tema och ansvariga.

Tråkigt att du inte uppskattade den. Tanken var att medan arbetet gick med förslag som blev avslagna så smälter isen i glaset, vilket var svårt att få in med den tidsbegränsningen, vilket jag håller med om kanske var lite väl svåretablerat med tanke på tidsbegränsningen!

Tack för att du tog dig tid!

Med vänliga hälsningar,

Posted

Jag testade en grej igår. Så passade den in till den här. Kolla in Magic mind. Rösta gärna om ni gillar den. Lär vara svårt att få ihop 50 röster.

Posted
Hej,

vi såg att Voodoo film postat om en filmtävling där man skulle göra en kortfilm på 14 sekunder, så vi gjorde ett försök i helgen. Det var en utmaning!

Någon annan som har gjort ett bidrag eller planerar att göra något? Kände väl rätt spontant att det är svårt att hinna etablera så mycket på 14 sekunder, men det var kul att få vara lite kreativ! :)

Klimatkonflikten

Tack!

Gillade filmen! Slängde på en röst med till er :) Det går ju inte få med så mycket på så lite tid. 15 second horror challenge har ni kollat in den? Jag har gjort 7 bidrag till den kanadensiska tävlingen.

Posted

Tjena Twizz,

tack så mycket! Ja, det är verkligen svårt att lyckas etablera en stämning och säga något på så kort tid. Men det var kul att försöka iaf :) Jag spanade in Horror Challenge nu, verkar sjukt kul! Dock så får jag se om man hinner göra något innan deadline, börjar bli lite knapert med tid tyvärr. Men ska göra ett försök i helgen! Sjysst bidrag, var det lite Action Essentials jag såg där? Slängde en röst på dig med :)

Mvh

Posted
Tjena Twizz,

tack så mycket! Ja, det är verkligen svårt att lyckas etablera en stämning och säga något på så kort tid. Men det var kul att försöka iaf :) Jag spanade in Horror Challenge nu, verkar sjukt kul! Dock så får jag se om man hinner göra något innan deadline, börjar bli lite knapert med tid tyvärr. Men ska göra ett försök i helgen! Sjysst bidrag, var det lite Action Essentials jag såg där? Slängde en röst på dig med :)

Mvh

Tackar för rösten. :) Japp röken var därifrån.

Ja Horror challenge är riktigt kul faktiskt. Gjorde på skämt en scream queen med. Han tyckte den var så bra att han slängde in den i tävlingen med. Vet inte hur man länkar den men den finns på deras sida. 12 oktober 5:29

• 2 weeks later...