Jump to content

Hjälp med premiere pro 1.5

Woolke

Recommended Posts

Jag håller på att redigera min musik video i premier och har då stött på ett problem. Eftersom jag ska synka använder jag mig av slask ljuden i scenerna

och matchar det med slutmixen(låten) för att få en bra synk. Men när jag ska flytta ett klipp i timelinen ytterst lite bara så hoppar klippet för lång åt det hållet jag drar det, finns det något sätt att ändra detta så man kan flytta en mindre bit?

Tacksam för svar snarast!

[citat=Woolke]Jag trycker på magneten men klippet hoppar fortfarande mellan strecken![/citat]

Du har inte zoomat så mycket att du flyttar klippet på framenivå? Du kan inte placera ett klipp mellan två frames... Tror att S är kortkommandot för "snap".

Efterssom du pratar om att synka ljud så utgår jag ifrån att det är ljud och inte bild du försöker att flytta på.

Ljud går vanligtvis bara att flytta ruta för ruta men det går givetvis att lösa genom att på Timelinen's Window Menu välja Audio Units. När Timelinen är inställd på Audio Units så kan du flytta ljudet väldigt precist och helt oberoende av filmens 25 frame/sekund.

Om du inte vet vad en Window Menu är, sök på Using window and palette menus i Premiere Pro's hjälp.

Edit Se till att ha Snap avstängt när du flyttar ljud. Då slipper du att det "snappa's" till CTI'n vilket är irriterande...

/Roger