Gå till innehåll

Min första "film" - Romeo och Julia


Spartacus

Recommended Posts

Jag såg din film igår, men med tanke på att jag var för trött efter att sett den så orkade jag inte skriva något just då.

Skriver idag istället.

Man brukar vilja skriva det som är bra till att börja med, och det som är bra är ju att ni i alla fall har försökt.

Sen att klippning, filmning och ljudläggning enligt mig kunde göras mycket MYCKET bättre.

 

Tänk på copyrightlagen när ni "lånar" andras musik eller namn (som i förtexterna)

sen så behöver ni inte göra en fade till svart imellan alla klipp.

(värkar som ni gjort det för att visa att det är lite senare på dagen eller så)

Men ni har även använt det på ställen där det finns dialog.

Men det gör ni som ni vill.

 

Jag är nästan hundra procent säker på att ni inte använt ext mic. För ljudet som man får genom stereo mic-en på kameran är otroligt dålig och man får oftast med kamerabrus när man filmar.

Och har ni använt Ext mic så har ni säkert riktat den mot golvet för så dålig tycker jag ljudet var.

(obs: jag såg filmen nu igen för att lyssna på dialogen för att höra vad dom sa)

Ja, ännu en gång. Man hör knappt vad dom sa, så det är något att tänka på tills nästa svenska film du ska göra till skolan.

 

Sen så "enligt mig" så var det väll inte så snyggt att kameramannen flyttade kameran fram och tillbaka mellan dom som pratade (ibland såg det ut som om han inte visste vem han skulle filma)

När ni har stillastående kamera så är stativ något att rekommendera.

 

Själva storyn då.

Ja du. det handlar om att dom knarkar och sen så tuppar en av killarna av och romeo och Julia pussas.

För att vara din första film så var det i alla fall en story om man vill kalla det de.

 

Att skriva mer om denna film skulle bara få er att må dåligt tror jag.

 

Men det är bra att ni försökt och att ni hittat ett roligt sätt att visa knark och samtidigt göra era uppgifter i skolan.

 

Kämpa på. =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Amen, tycker Flintis ord stämmer väl överrens med mina. Hade dessutom varit bättre att försöka få tag i en tjej att spela Julia, tog en stund innan jag klurade ut vem som var vem. Hade liksom inte mycket med temat att göra hursom.

Anyway, hoppas ni hade kul i vart fall! Ta vår kritik konstruktivt, övning ger färdighet!

Film ska vara kul :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]Amen, tycker Flintis ord stämmer väl överrens med mina. Hade dessutom varit bättre att försöka få tag i en tjej att spela Julia, tog en stund innan jag klurade ut vem som var vem. Hade liksom inte mycket med temat att göra hursom.

Anyway, hoppas ni hade kul i vart fall! Ta vår kritik konstruktivt, övning ger färdighet!

Film ska vara kul :-)[/citat]

 

Eran kritik tas emot med öppna armar ;)

 

Vi spelade in filmen på ca 2h i ren stress för att inte få IG så vi är ju rätt så nöjda. Men ack så kul det var. Min nästa film är iaf på gång! "Gunnar the Tönt" xD

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...